اهواز – ایرنا – طرح آبرسانی به ۱۷ روستای هفتکل خوزستان از مجتمع آبرسانی رغیوه روز پنجشنبه همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح شد که با افتتاح این پروژه مشکل تنش آبی ۱۰ ساله مردم این روستاها برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آیین افتتاحیه آبرسانی به روستاهای هفتکل گفت: برای بهره برداری از این طرح اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: آب شرب باکیفیت و پایدار ۱۷ روستای هفتکل خوزستان با بهره برداری از این طرح تامین و مشکل تنش آبی این روستاها یک بار برای همیشه برطرف شد.

وی گفت: با افتتاح این طرح آبرسانی در ۱۷ روستای هفتکل یک هزار و ۳۰۰ خانوار و جمعیت تحت پوشش ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب با کیفیت بهره مند می شوند.

کرمی نژاد ادامه داد: آب رسانی به ۶۷ روستای هفتکل هدف گذاری شده است که در گام اول ۱۷ روستا امروز عملیات آب رسانی به آنها تکمیل و در گام دوم این طرح آبرسانی به ۵۰ روستای هفتکل در دستور کار است تا مشکل آبی این روستاها به صورت کلی برطرف شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: برای اجرای طرح های آبرسانی به این روستاها ۹۰ کیلومتر خط انتقال و چهار حلقه چاه اجرا شده است که تا کنون ۲ حلقه چاه آن تجهیز و با ظرفیت۱۰۰ لیتر به ثانیه وارد مدار بهره برداری شده است.

وی افزود: خرید و نصب ۲ دستگاه تابلو برق با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۲ دستگاه ترانس و ساختمان موتورخانه از دیگر اقدامات انجام شده در روند اجرایی این طرح است.

محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به افتتاح پروژه های آبرسانی به مناسبت دهه مبارک فجر در خوزستان گفت: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۴ پروژه آبرسانی در ۱۰۶ روستای خوزستان افتتاح شد که جمعیت تحت پوشش این طرح های آبرسانی بیش از ۱۲۱ هزار نفر بوده است.

خوزستان دارای چهار هزار و ۴۰۰ روستای دارای تنش آبی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم آب رسانی به این روستاها و به صفر رساندن روستاهای دارای تنش آبی در این استان هدف گذاری شده است که در این راستا از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون به یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای تنش آبی خوزستان آب رسانی شده است.