یزد- ایرنا- مسابقات فوتبال رده سنی جوانان گروه سه لیگ مناطق کشور روز پنجشنبه در یزد به پایان رسید و تیم‌های انتظار شهر قائن خراسان جنوبی و گل‌گهر سیرجان کرمان جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آخرین روز مسابقات در ورزشگاه شهید پاکنژاد تیم دهیاری بهاباد یزد یک بر صفر مغلوب تیم انتظار قائن خراسان جنوبی شد و همچنین تیم گل گهر سیرجان سه بر صفر بر تیم صدرا خاش سیستان و بلوچستان غلبه کرد.

در پایان این رقابت‌ها که زیرنظر فدراسیون فوتبال و میزبانی هیات استان یزد برگزار شد تیم‌های انتظار قائن خراسان جنوبی با ۱۲ ، گل گهر سیرجان با هفت و تیم دهیاری بهاباد یزد با پنج امتیاز اول تا سوم شدند و تیم‌های اول و دوم به مرحله پایانی صعود کردند .

در این پیکارها که در دور مقدماتی گروه سه لیگ مناطق کشور در یزد برگزار شد پنج تیم دهیاری بهاباد یزد، انتظار قائن خراسان جنوبی، فولاد یاسوج، گل گهر سیرجان و صدرا خاش حضور داشتند و رقابت‌های جوانان لیگ مناطق کشور در مجموع در قالب هشت منطقه با حضور تیم‌های مختلف به صورت دوره‌ای در مناطق مختلف کشور پیگیری می‌شود.

در پایان دور مقدماتی مسابقات، تیم‌های اول دوم هر گروه به مرحله نهایی و همچنین در مجموع تیم‌های اول و دوم به لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور راه می‌یابد.

هم‌اکنون تیم فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول و شهید قندی یزد در لیگ دسته ۲ کشور حضور دارند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد.