کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری کرمان با اعلام اینکه یک هزار و ۴۳۸ خودرو توقیفی مربوط به پرونده‌های قضایی این استان تعیین تکلیف شد گفت: این خودروهای توقیفی مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن بودند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر استان کرمان افزود: در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو موجود در این پارکینگ قرار دارد که یک هزار و ۴۳۸ خودرو سبک و سنگین توقیفی مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است.

وی تصریح کرد: در فرصت ۴۰ روزه تا پایان سال جاری، فرآیند مزایده و فروش این خودروها از سوی سازمان های مربوطه انجام خواهد شد و در صورت انجام نشدن وظایف دستگاه ها درزمینه مزایده و فروش خودروها، دستگاه قضایی براساس قانون نسبت به فروش آنها اقدام می کند و وجه حاصل از فروش نیز در حساب امانی دادگستری نگهداری خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ در هر فصل ۴۰۰ خودرو تعیین تکلیف خواهد شد و به فروش می رسد تا از دپو خودروها جلوگیری شود.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد خودروهای توقیفی به نفع دولت ضبط می شود.

وی اظهارداشت: کارگروه ویژه ای برای تعیین تکلیف خودروهای توقیفی موادمخدر در پارکینگ تشکیل شده و پرونده ها مورد بازخوانی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ۱۲ دی ماه امسال رییس قوه قضاییه در جریان سفر به کرمان به صورت سرزده از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیفی یا ضبط شده پرونده های مواد مخدر کرمان بازدید کرد و درباره علت تعیین تکلیف نشدن و مستهلک شدن خودروها پرسید و گفت: چرا یک خودرو باید ۱۳ سال اینجا بماند؟