قم- ایرنا - جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه آمریکا در بین کشورهای جهان بیشترین دشمنی را با ایران دارد گفت: انقلاب اسلامی هویت، ماهیت و قدرت استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید قاسم قریشی پنجشنبه شب در آیین جشن دهه فجر در مسجد چهارمردان قم همچنین اظهار داشت: در این ۴۴ سال شاهد سنگ‌اندازی‌ها، سختی‌ها و مرارت‌هایی از طرف دشمنان، همچنین موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها، پیروزی‌ها و گشایش‌هایی در مسیر قدرتمندانه و آبرومندانه بوده‌ایم.

وی افزود: ولی در نهایت آنچه ملت ما در مقابل چشمان جهانیان قرار داد، و موجب حیرت آنها شد، پیروزی‌ها و موفقیت‌های شگرفی بود که بسیاری از سیاسیون، رهبران و صاحبنظران جهان به آن اعتراف کردند.

سردار قریشی همچنین مانع اصلی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های مردم ایران حداقل از جنگ جهانی دوم تاکنون را آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: رژیم طاغوت پهلوی نیز با حمایت آمریکا روی کار آمد و ظلم‌های آنچنانی را بر ملت رواداشت.

این مقام بسیج با اشاره به طرح شبهه‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا با ما دشمنی دارد یا ندارد؟ گفت: این سوال و شبهه‌ در خصوص سه دشمن حتمی و قطعی ما مطرح می‌شود، و سعی می‌کنند با جنگ شناختی و تحریف واقعیت این دشمن‌های کینه توز یعنی آمریکا و غرب، پهلوی و منافقان را تطهیر کنند.

جانشین بسیج مستضعفین اضافه کرد: حتی این موضوع را گاها مطرح می‌کردند که آمریکا اصلا با ما دشمنی دارد یا دشمنی می‌کند یا اینکه دچار توهم دشمنی هستیم، و یا آیا بوش و ترامپ با ما دشمنند و اوباما و بایدن با ما خوبند.

وی همچنین ادامه داد: آیا آدم‌ها هستند که با ما مشکل دارند و رژیم آمریکا دشمنی ندارد، و یا اینکه آمریکایی‌ها با همه دنیا دشمنی دارند و یا فقط با ما دشمنی دارند؟

این فرمانده بسیج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما معتقدیم که دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با مردم ایران و کل بشریت ریشه‌ای و ذاتی است که ماهیت و هویت غرب و استکبار یکی از دلایل آن می‌باشد، و این‌ها سخنرانی و شعار نیست، بلکه با گواهی‌ها و مدارک و استدلال‌های تاریخی است.

قریشی یادآور شد: به فرمایش آیت‌الله جوادی آملی از ویژگی‌های غرب؛ قتل و قبر و خیانت است و این‌ها همه زمینه و فلسفه خود را دارد و به سوابق غرب و آمریکا از بدو شکل‌گیری باز می‌گردد، که کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، پرتغال و انگلیس، آمریکا را از دست سرخپوست‌ها خارج کردند و جنایت‌هایی را نیز به عنوان در جستجوی طلا و یا به دنبال گاوها، گاومیش‌ها و بوفالوها مرتکب شدند.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: در حقیقت استکبار جهانی مساوی با تجاوز، غارت و مکیدن خون ملت‌ها برای بقای خودش است، از روز اولی که شکل گرفته تا امروز که به کارخانجات و کارتل‌های صنعتی و سرمایه‌داران جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: اگر بخواهیم به سابقه این‌ها برگردیم، نزدیکترین آن مربوط به قرن ۱۵ است، و جالب است که رسمیت دادن به این موضوع توسط پاپ شکل می‌گیرد.

وی همچنین انقلاب اسلامی را برگرفته از اسلام ناب دانست و گفت: در ویژگی‌هایی که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب معرفی می‌فرمایند، همان ویژگی‌هایی است که برای اسلام ناب محمدی تعریف می‌شود، و بر آن است که زمینه تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند.

جانشین سازمان بسیج بیان داشت: شعار این هویت، دشمنی با کفار و دفاع از مظلومان و امر قرآن بر نپذیرفتن ولایت کافران است، جای جای قرآن، روایت‌ها و احادیث دال بر این است که مسلمانان نباید ولایت طاغوت را بپذیرند.

وی یادآور شد: اگر کافران بخواهند از در دوستی وارد شوند، به طور حتم دنبال ضربه زدن به مسلمانان هستند، و به عنوان گاو شیرده نگاه می‌کنند.

وی اظهار کرد: اینکه تصور کنیم، آمریکایی‌ها فارغ از ما با دیگران کاری ندارند، غلط است، جنگ‌هایی که آمریکا نه فقط در افغانستان و عراق و یمن و سوریه بلکه در طی عمر ننگین این حکومت استکباری به راه انداخته، گویای این حقیقت است.

سردار قریشی همچنین تاکید کرد: اما این تصور که آمریکا با ما بیشتر دشمنی دارد، درست است چرا که انقلاب اسلامی حرکتی را که آغاز کرد، که هویت، ماهیت و قدرت استکبار را به چالش کشید.

وی بیان کرد: تا سال ۵۷ بر کل دنیا تنها دو گفتمان لیبرالیستی و مارکسیستی حاکم بود، و هیچ ملت و دولتی چاره‌ای نداشت که زیر پرچم استکبار به رهبری آمریکا و یا اتحاد جماهیر شوروی برود.