گناوه - ایرنا - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه آبخیزداری، مهار، کنترل و جلوگیری از هدررفت آب در مناطق بندری دارد.

عبدالکریم جمیری روز جمعه در نشست با مسؤولان اجرایی شهرستان گناوه اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه مثبت و خوبی برای حمایت از شهرهای دارای حوزه آبریز برای مهار آب سرازیر شده به سمت دریا دارد.

وی افزود: با توجه به نگاه مثبت دولت به این حوزه از مسئولان انتظار می رود که توجه جدی به اجرای طرح های مطالعاتی و کارشناسی داشته داشته باشند.

نماینده بوشعر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این منطقه، استعداد و ظرفیت های زیادی در ابعاد مختلف وجود دارد اما آنگونه که لازم و شایسته باشد، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه صید و صنعت آبزی پروری استعداد فراوان و نعمات الهی موجود است اما باید استفاده از این فرصت ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه کشاورزی زمین های حاصلخیز در شرایطی که به شدت معضل بیکاری مردم را آزار می دهد وجود دارد و باید با ایجاد زیرساخت ها از جمله در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری بجد توجه کنیم.

نماینده مردم بوشهر ، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با همه استعدادها و توانمندی هایی که نظام مقدس داشته و دارد و قابلیت های بالقوه ای که در استان بوشهر بویژه در شمال وجود دارد، مردم توقع دارند بیش از پیش دولت خدمتگزار در این نظام مقدس با نگاه بسیار مردمی و انقلابی در جهت به فعالیت رساندن آنها تلاش کند و در این زمینه البته در حال تلاش است.

وی بیان کرد: در این زمینه استاندار سخت کوش و انقلابی و فرماندار جهادی و سایر متولیان امر نگاه و توجه جدی به این امر مهم دارند و باید با یک نگاه جدی تر شتاب بیشتری به این فعالیت ها بدهیم.

جمیری گفت: امروز در مناطق بندری از جمله گناوه تنها نباید به فعالیت های اقتصادی که گفته شده تنها ممردرآمد مردم در قالب تجاری، ملوانی و ته لنجی است و رونق مختصری دارد، بسنده کنیم و وطیفه داریم تلاشمان را بیشتر و فعالیت های بیشتری در توسعه بندری انجام دهیم تا رونق در حوزه تجاری شکل پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: نیاز امروز جامعه ما تولید و توسعه اقتصادی است که می تواند افزایش و ارزش افزوده و ارزآوری داشته باشد.