تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از امام زاده سید مظفر این شهر آغاز و به میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منتهی می شود.

حجت الاسلام احمد غلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ صبح فردا (شنبه) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایی و انقلابی این شهرستان مرزی در شهرهای درگهان، رمکان، سوزا، لافت، طبل، بخش های شهاب، حرا و مرکزی و جزایر هنگام و لارک برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در اجرا و برگزاری این مراسم، برنامه‌ های مختلف فرهنگی، هنری و حماسی به خصوص سخنران کشوری، قرائت قطعنامه و سرود و شعارهای انقلابی برای ایجاد شور و نشاط در میان مردم و جوانان حاضر در این راهپیمایی صورت می‌ گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با دعوت از اقشار مختلف مردم جزیره قشم نگین خلیج فارس برای حضور حداکثری و پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور در این راهپیمایی نشانه علاقمندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام غلامی توضیح داد: حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ثابت می کند که پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم همچنان به ولایت فقیه و آرمان های انقلاب و امام راحل وفادار هستند.

وی اضافه کرد: تمام نهادها و دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی برای برگزاری هر چه با شکوه تر راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده شده اند و پیش بینی می شود راهپیمایی امسال در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.