مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد با دعوت مردم این شهرستان برای شرکت در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن گفت: راهپیمایی امسال باید به مظهر اتحاد و همبستگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در ۴۴ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، همه معادلات دشمنان را بر هم زده است.

وی افزود: انتظار می‌رود امسال نیز اقشار مختلف مردم با حضور در این راهپیمایی، ضمن اعلام همبستگی و اتحاد، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و بخشش تعداد زیادی از دستگیر شدگان حوادث اخیر گفت: این اقدام حکیمانه رهبر معظم انقلاب که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه صورت گرفت، باعث اتحاد بیشتر بین اقشار مختلف مردم شد.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده کشورهای ترکیه و سوریه یادآور شد: زلزله اخیر باعث شد همنوعان زیادی کشته و تعدادی زیادی هم در این کشورها خانه و مسکن خود را از دست بدهند.

وی اضافه کرد: در زلزله خوی نیز بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم مناطق شهری و روستایی تحت تاثیر قرار گرفتند اما خوشبختانه تلفات انسانی این حادثه نداشت ولی زلزله ترکیه بیش از ۱۰ استان با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر را دچار زیان و خسارت کرده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار کشته در ۲ کشور بر جای گذاشته است.

امام جمعه مهاباد ضمن تقدیر از کمک‌های مردم به مناطق زلزله‌زده خوی گفت: مردم این شهرستان برای جمع آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله زدگان کشورهای ترکیه و سوریه نیز آمادگی دارند که امیدواریم ساز و کارهای لازم برای جمع آوری و انتقال کمک‌های مردمی را فراهم شود.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.