بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: نظام اسلامی طی ۴۴ سال گذشته هم ایستادگی، هم پیشرفت کرده و اگر کارآمد نبود تحت فشار استکبار جهانی نمی‌توانست خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: اگر نظام ما کارآمد نبود کشور نمی‌توانست به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف دست پیدا کند.

وی گفت: وقتی نظام جمهوری اسلامی را با دوران قبل از آن مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم نظام کارآمدی داریم به‌خصوص که این نظام طی ۴۴ سال گذشته در برابر یک دنیای مستکبر تمام قد ایستادگی کرده، جنگ هشت ساله، فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

خطیب جمعه بیرجند افزود: در عین حال که کم و کاستی‌هایی داریم و خیلی هم غیرطبیعی نیست ولی نظام اسلامی کارآمد است و نسبتا موفق بوده که افتخار می‌کنیم به اسلام، نظام و راهی که تاکنون آمده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه اظهار داشت: حضور باشکوه آحاد جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌، دوستان انقلاب را در سراسر دنیا امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند همچنین این حضور محاسبات غلط، خیال‌های خام و فکرهای پوسیده و یخ‌زده استکبار جهانی را نقش بر آب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مختاری ضمن قدردانی از تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری که پدرانه فریب‌خوردگان اغتشاشات اخیر را عفو کردند گفت: با این عفو دشمنان ملت خلع سلاح و خانواده‌های افراد زندانی خوشحال شدند.

وی ۲۲ بهمن را نماد اتحاد و انسجام ملت ایران خواند و افزود: امیدواریم بعد از اغتشاشات که با همت مردم ولایتمدار و عنایت خداوند متعال به شکست انجامید، فردا همه مردم در روز ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از همیشه به میدان بیایند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایران اسلامی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته شده و امروز انقلاب اسلامی پرچمدار یک تمدن نوین است.

وی با اشاره به ۲ ویژگی که اسلام را در سطح جهان ممتاز کرده است اضافه کرد: ویژگی اول حقانیت عقلانی و فطری و آموزه‌های ناب اسلامی و ویژگی دوم ضرورت این آموزه‌ها برای زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام مختاری با ذکر این نکته که فقط دین مبین اسلام این قابلیت را دارد که جهانی شود گفت: اسلام تنها دینی است که مایه سعادت انسان است چرا که با عقل و فطرت و نه نژاد، جنسیت و رنگ کار دارد لذا این دین می‌تواند جهان را از منجلاب ظلم و فسادی که وجود دارد، نجات دهد.

وی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی سردمدار یک تقابل تمدنی است و چون دشمنان از تقابل علمی، عقلانی و منطقی عاجز هستند به تحریف، تذویر، زور و قلدری روی می‌آورند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: امروز تمدن اسلام در مقابل تمدن درنده غرب قرار گرفته و دشمنان به بن بست رسیده و در اغتشاشات اخیر پرده و نقاب را کنار زدند، قرآن آتش زدند و به ولایت فقیه توهین کردند اما شما مردم با حضور در صحنه نگذاشتید دشمنان به اهدافشان برسند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام، انقلاب و اسلام بدانند که باید آرزوی حذف انقلاب را به گور ببرند و آنچه امروز دل مردم متدین، انقلابی و خانواده شهدا را به درد می‌آورد این است که عده‌ای حتاک، ناآگاه و مغرض در گوشه و کنار کشور کشف حجاب کرده و به مقدسات ۸۵ میلیون انسان دهن کجی می‌کنند که قانون شکنی و گناه کبیره است.

حجت الاسلام مختاری گفت: در اصل حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و پاکسازی جامعه اسلامی از گناهان آشکار جای شک و شبهه نیست و از مجلس و دولت انقلابی انتظار داریم به افرادی که برخلاف مبانی مسلم قرآن و اهل بیت (ع) مساله حجاب و عفاف را زیر سوال می‌برند، تذکر دهند.

وی بیان کرد: باور ما این است که مهمترین راه مقابله با همه ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه مساله کشف حجاب خود مردم هستند لذا از عموم مردم تقاضا می‌کنیم با هر روشی که مفید و موثر می‌دانند جلودار مبارزه با این ناهنجاری‌ها باشند در عین حال که از مسئولیت حاکمیت اسلامی کم نمی‌کند.

امام جمعه موقت جمعه بیرجند گفت: از قوه قضاییه، نیروی انتظامی در سطح ملی، استانی و شهرستانی تقاضا می‌کنیم که با قاطعیت در اسرع وقت به این مسائل ورود کنند و از هیچ کسی و چیزی جز خداوند متعال، خشم انقلابی مردم و خانواده شهدا نترسند.

وی ادامه داد: آنچه سال ۵۷ اتفاق افتاد حقیقتا یک حادثه بی‌نظیر در طول تاریخ ایران بود و مقدس‌ترین واژه از نظر عقل و فطرت واژه مقدس انقلاب اسلامی است که یک ضرورت شرعی، عقلی و اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: انقلاب اسلامی یعنی تحول، تکامل، زیر و رو کردن و از نو ساختن براساس مکتب شیعه، نقشه و طرح قرآن و اهل بیت (ع) که امام راحل به معنای واقعی کلمه انقلابی، خودساخته و ذوب در انقلاب و معارف انقلاب اسلامی شده و با همین الگو به دنبال اصلاح جامعه بود که به امید خداوند متعال موفق شد.

وی با اشاره به اینکه امروز رهبر انقلاب یک فرد انقلابی به تمام معنا در بعد فردی و اجتماعی است اضافه کرد: اما انقلابی بودن یک فرد کافی نیست بلکه باید آحاد جامعه به‌خصوص خواص و مسوولان انقلابی باشند و تا همراهی آحاد جامعه را نداشته باشیم کار پیش نمی‌رود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: انقلاب اسلامی یعنی تحول و تکامل و اینکه ما اول درون و باطن خود و در مرحله بعدی جامعه را متکامل و متحول کنیم زیرا همه انبیا و اولیای الهی، انقلابی و پیوسته در حال تحول و پیشرفت بودند.

وی گفت: مهمترین کمبود کشور و عالم بشریت نبود افراد انقلابی به معنای واقعی است، امروز چپ‌گرا، راست‌گرا و سایر طیف‌ها جواب نمی‌دهد بلکه افراد انقلابی می‌توانند جامعه را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام مختاری تاکید کرد: بنابراین باید دانشگاه، مدارس و حوزه علمیه برای تربیت نسل انقلابی تلاش کنند تا به عنوان نسل خودساخته انقلاب و اسلام را باور کرده و به دنبال تحول اجتماعی براساس آموزه‌های قرآن باشند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را یک ضرورت برای جامعه دانست و گفت: انقلابی شدن و انقلابی ماندن دو پایه اساسی "معرفت و بصیرت" و "صبر و استقامت" دارد که باید فراهم کنیم، فرد انقلابی واقعی به این باور رسیده که اسلام و دین بدون حاکمیت اسلامی به جایی نمی‌رسد.