کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: فریب خوردگان در اغتشاشات که مورد عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند از این فرصت برای بازگشت به دامان مردم و انقلاب نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام رجبیه برخی از متهمان دادگاه های عمومی، نظامی و تعدادی از محکومان اغتشاش ها را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام همانند رفتار نبی مکرم اسلام در جریان فتح مکه بود که همه کفار قریش را مورد مرحمت قرار دادند یادآور شد: بخشش رهبر معظم انقلاب موجب نشاط و شادابی در جامعه شده است و انتظار می رود افرادی که مورد عفو قرار گرفته از این فرصت برای بازگشت به دامان انقلاب و مردم استفاده کنند تا دوباره با فریب دشمنان گرفتار فتنه نشوند.

عقاب ۴۴ تنها بخشی از توانمندی های ایران است

امام جمعه کیش با اشاره به رونمایی از پایگاه و شهر زیر زمینی نظامی عقاب ۴۴ اظهار کرد: این شهر نشان از توانمندی جمهوری اسلامی در دفاع از کیان نظام و انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: نیروهای جان برکف جمهوری اسلامی با ساخت و تجهیز این شهر در زیر کوه ها بار دیگر به دشمنان نشان دادند که اگر حماقتی علیه امنیت ایران داشته باشند بدون جواب نخواهند ماند.

عمل به گام دوم انقلاب برترین برنامه برای تداوم این نهضت است

حجت الاسلام بی نیاز با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ایران در مثلث ارتباط سه قاره اروپا، آسیا و افریقا قرار دارد و همواره ۲ قرن گذشته ابرقدرت ها به دنبال تسلط به این منطقه بودند.

وی اضافه کرد: اما با مجاهدت های امام راحل و پشتیبانی مردم این انقلاب با هدف جلوگیری ظلم و ستم رژیم پهلوی و کوتاه کردن تسلط بیگانگان به کشور شکل گرفت و پیروز شد.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه شاه ملعون ۱۴ آبان ۱۳۵۷ در مصاحبه خود نسبت به وجود فشارو اختناق، فساد مالی و سیاسی اعتراف و وعده تکرار نشدن آن را داده است یادآور شد: این اعترافات دلیل و برهان محکمی بر تشکیل انقلاب اسلامی است تا مردم ایران را از این فشارها برهاند.

رعایت استانداردهای عمرانی لازمه کاهش تلفات جانی و مالی در زلزله است

وی با اشاره به وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی آذربایجان غربی اظهار کرد: اگرجه این حادثه خسارات جانی آنچندانی نداشت اما موجب تخریب مناطل بسیاری از شهروندان شده است و شتافتن مردم ایران برای یاری و همدردی با آنان از جلوه های انسان دوستی مردمان کشورمان استو

خطیب جمعه کیش افزود: ایران اسلامی در یکی از نقاط زلزله خیز جهان قرار گرفته و لازم است تمام دست اندارکاران ساخت و ساز در کشور به گونه ای استانداردها را رعایت کنند که در حوادث بعدی شاهد کمترین خسارت های جانی و مالی باشیم.

مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تثبیت شود

حجت الاسلام بی نیاز همچنین با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در ۴۵ روز گذشته به صورت سرپرستی اداره شده است افزود: با توجه در پیش بودن عید نوروز و ما ه مبارک رمضان و شروع فضل گردشگری انتظار می رود مسوولان هرچه سریعتر در خصوص تثبیت مدیریت این سازمان تصمیم گیری کنند.