مشهد- ایرنا- ۲۲ بهمن‌ماه، تجلی حماسه و خروش حماسی ملت ایران است و غیورمردان و شیرزنان این سرزمین همواره با برپایی راهپیمایی‌های باشکوه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاری در چشم بدخواهان و دشمنان نظام نشانده‌اند، که امسال نیز مردم مشهدالرضا (ع) خود را برای حضور حماسی دیگری آماده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ۲۲ بهمن، در گاه‌شمار ایران اسلامی سرآغاز استقلال، آزادی و جمهوریتی از جنس انقلاب اسلامی است، پیروزی نهضت اسلامی در نیمه زمستان، بهاری خجسته را برای ملت ایران به ارمغان آورد که همه ساله با فرارسیدن ۲۲ بهمن، مردم انقلابی و ولایتمدار ایران، با خروشی حماسی در بیعت با انقلاب و ولایت آنرا به تصویر می‌کشند.

در ۲۲ بهمن ماه پس از ۱۰ روز جشن و سرور پیروزی نور بر ظلمت، ملت غیور ایران از زن و مرد و پیر و جوان، فوج فوج به سمت میعادگاه های تجدید بیعت با انقلاب و حضور در راهپیمایی رهسپار می شوند و در اقصی نقاط کشور وحدت و اقتدار ملی را به نمایش می گذارند.

مشهدالرضا (ع) نیز در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب، به عنوان یکی از مهمترین کانونهای انقلاب اسلامی در کشور، آماده خلق حماسه ای از جنس، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و دستگاه های مختلف برای برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی ۲۲ بهمن، تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن حال و هوای متفاوتی دارد، چرا که در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی ها به صورت موتوری و خودروی برپا می شد اما امسال دوباره شاهد حضور مردم غیور مشهد در صفوف راهپیمایی خواهیم بود.

طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، راهپیمایی ۲۲ بهمن فردا - شنبه - ساعت ۹ صبح از میدان ۱۵ خرداد آغاز می شود که راهپیمایان مسیر خیابان امام رضا (ع) حدفاصل این میدان تا میدان بیت المقدس را طی کرده و پس از اجتماع در حرم مطهر رضوی، در مراسم سخنرانی حضور می یابند، که قرائت قطعنامه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این آیین خواهد بود.

فضاسازی شهری

این روزها بوی خوش بهار انقلاب و طنین پیروزی در گوشه و کنار کلانشهر مشهد پیچیده و شهر حال و هوایی حماسی به خود گرفته است.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد در خصوص فضاآرایی شهری در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای ۱۰ هزار و ۵۲۴ متر مربع نمایش های شهری در قالب بیلبورد، استرابورد و قاب عکس مفاخر، نصب چهار هزار عدد آویز ستونی، نصب ۲ هزار بیرق سردری، نصب چهار هزار بیرق در اتوبوس های تندرو در بولوار وکیل آباد، میدان فلسطین، بولوار طبرسی و اطراف حرم مطهر از جمله این اقدامات است.

علی نجفی افزود: برافراشتن هزار و ۵۰۰ پرچم و نصب ۲۰۰ هزار متر ریسه پارچه ای در شهر، نصب ۱۳ پرچم ساختمانی بزرگ، ۱۰ پرچم عرضی بزرگ مقیاس روی پل ها و ۱۳۰ پرده عرضی خیابانی از دیگر اقدامات این روز است.

وی اضافه کرد: فضاآرایی عرشه پل های شهر با هزار و ۱۱۶ پرچم، نمایش تبریک دهه فجر در ۲۷۸ المان خورشیدی و ۵۰ عدد چراغ گوبو و نصب پرچم بر روی ۳۴۰ سازه مناسبتی شهر بخش دیگری از آذین بندی شهر در ایام پیروزی انقلاب است.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن، تمام نیروهای عملیاتی در ۵۴ ایستگاه آتش نشانی در حالت آماده باش خواهند بود و ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی در مسیر راهپیمایی مستقر خواهند شد.

سرویس دهی رایگان مترو و اتوبوس

قطار شهری مشهد و ناوگان اتوبوسرانی نیز همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رایگان به راهپیمایان سرویس دهی خواهند کرد.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد در راستای تسهیل حضور مردم انقلابی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه، سرویس‌دهی ناوگان قطار شهری در روز ۲۲ بهمن رایگان است.

وحید زمانیان اظهار کرد: در این راستا سرویس‌دهی خطوط ۱ و ۲ قطار شهری مشهد در روز شنبه ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۵ عصر رایگان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها نیز سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی مشهد نیز افزود: در راستای تسهیل حضور مردم در راهپیمایی بزرگداشت ۲۲ بهمن ماه، سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی در این روز تا پایان مراسم راهپیمایی به صورت رایگان انجام می شود.

علی اصغر نیشابوری گفت: سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی از ابتدای صبح تا ساعت ۱۵ روز شنبه از پایانه های الهیه، وکیل آباد، آزادی، سرافرازان، انقلاب اسلامی، صبا، زکریا، مصلی، غدیر، انتهای خط طرق، طبرسی، شهید مفتح، مسیرخط یک بی آر تی ، انتهای بسکابادی، پایانه میامی، انتهای گلشهر، شهرک مهرگان، فردوسی، خواجه ربیع و شهدا به سمت مسیرهای راهپیمایی و بالعکس رایگان انجام خواهد شد.

تمهیدات ترافیکی

رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز از تمهیدات ترافیکی پلیس راهور استان در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد و افزود: راهپیمایی از میدان ۱۵ خرداد آغاز می شود که در طول مسیر از خیابان امام رضا (ع) تا میدان بیت المقدس و در نهایت حرم مطهر ادامه می یابد.

سرهنگ علی اکبر غلامی افزود: به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم، تمهیدات ترافیکی ویژه ای در مسیر راهپیمایی مشهد پیش بینی شده است و از ساعت یک بامداد تا پایان مراسم، توقف کلیه وسایل نقلیه در اطراف میدان ۱۵ خرداد و مسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور، طول خیابان امام رضا (ع) تا میدان بیت المقدس، محدوده میدان بسیج و مسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور و محدوده میدان بیت المقدس ممنوع است.

وی اضافه کرد: همچنین از تردد وسایل نقلیه در مسیرهای بلوار جمهوری اسلامی تا میدان ۱۵ خرداد، تقاطع تخریبی طول خیابان فدائیان اسلام تا میدان ۱۵ خرداد، تقاطع بی سیم طول خیابان بهار تا میدان بسیج، بلوار خرمشهر تا میدان ۱۵ خرداد، تقاطع اندرزگو تا میدان بیت المقدس و میدان عدل امام خمینی (ره) تا میدان ۱۵ خرداد ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نهایت همکاری را با پلیس در اجرای تمهیدات ترافیکی داشته باشند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در مسیر راهیپمایی استفاده کنند.

در همین راستا شخصیت ها و نهادهای مختلف در مشهد و خراسان رضوی نیز با صدور پیامهای جداگانه ای از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند تا شور انقلابی و حضور حماسی مردم ولایتمدار، مشت محکمی بر دهان استکبار و بدخواهان نظام اسلامی باشد.