کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه پاوه گفت: باوجود مشکلات گرانی، بیکاری و معیشتی انتظار می رود مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حداکثری داشته باشند چرا که این روز ، روز ملت شریف ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: اقدام حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در عفو و آزادی مجرمان و متهمان محاکم قضایی بسیار مهم بود و با این اقدام حکیمانه افراد زیادی به ویژه جوانان از زندان رهایی می یابند.

وی تاکید کرد: در زندان پاوه حدود ۱۴۰ نفر از چهار شهرستان اورامانات زندانی هستند که ۴۴ نفر از این زندانیان مورد عفو قرار گرفتند و باید بعد از آزادی ، خانواده های حامی و پشتیبان این افراد باشند و آنها را نصیحت کنند من بعد به زندان برنگردند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: در شهرستان پاوه تعداد افراد دستگیرشده به دلیل شرکت در ناآرامی ها ، بسیار کم است که شاکر و سپاسگزاریم.

ماموستا قادری ضمن تسلیت و ابراز همدردی با ملت های ترکیه و سوریه گفت: زلزله ارتباطی با دین و مذهب و اسلام و غیر مسلمان ندارد بلکه فعل و انفعالات طبیعی زمین است و با امر و آگاهی خداوند آسمان و زمین روی می دهند.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: همه ما معتقدیم زمین و آسمان متعلق به خداوند متعال است و حرکات طبیعی زیرزمین (زلزله) هر روز نقطه ای را در بر می می گیرد و کاری به دین و ایمان مردمانش ندارد.

ماموستا قادری اضافه کرد: وقوع زلزله ها برای انسان ها درس و عبرت است چرا که باید بدانیم زلزله قیامت هم در پیش است و باید هوشیار باشیم.

وی گفت: با رصد رسانه هایی که اخبار زلزله را به صورت زنده پوشش می دادند ، علیرغم حجم بالا و گسترده خسارت و تلفات اما ناشکری و ناسپاسی را از مردم ندیدیم و امیدواریم این فرهنگ در همه امور و در سایر ملت ها نیز الگو شود.

ماموستا قادری با بیان اینکه شب و روز و عصر و زمانی که در آن زندگی می کنیم در اسلام جایگاه ویژه ای دارند و خداوند به آن سوگند یاد کرده و یکی از سورهای قرآن کریم نیز عصر نام دارد افزود: قسم خوردن در شریعت اسلام فقط به ذات و صفات خداوند جایز است ولی پروردگار عظیم الشان ، به مخلوقات خود مانند زیتون ، زمین ، آسمان ، عصر و ... قسم می خورد که این بیانگر مهم بودن آنها در زندگی انسانها است.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: بر اساس سوره عصر اگر انسان چهار اصل ایمان به خدا ، انجام عمل صالح ، وصیت به حق و امر به معروف و نهی از منکر و توصیه به صبر را انجام دهد زندگی سعادتمند و آسانی خواهد داشت.

ماموستا قادری تصریح کرد: مفسرین در تفسیر این سوره گفته اند ، ۲ اصل توصیه به حق و صبر بسیار مهمتر است چرا که اگر در فریضه امر به معروف و نهی از منکر صبر نداشته باشیم ، این فریضه ابتر می ماند.

وی با بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در این عصر سخت است و با وجود اینکه در جامعه اسلامی زندگی می کنیم ، اجرای این فریضه الهی در این دوره و عصر ضعیف است.

امام جمعه پاوه گفت: بعد از جریانات چهار ماه گذشته بی حجابی و حرمت شکنی ها در جامعه بیشتر شده و مردمهم بی تفاوت هستند اما در این راه باید اذیت و آزارها را تحمل کنیم تا اجر و پاداش بگیریم.

ماموستا قادری اضافه کرد: بر اساس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) ، اگر مسلمان واقعی در زندگی صبر و شکر داشته باشد سعادتمند می شود.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.