شهرری -ایرنا -اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران را صادر کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، آیین اعطای مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران با حضور امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، سردار قربان ولی‌زاده جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، جواد روانبخش سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مجید دهرویه معاون بسیج سازندگی استان تهران در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران برگزار شد.

امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ظرفیت‌های استان تهران را ویژه خواند و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نهادها و ارگان‌های مختلفی همکاری موثری دارد و با توجه به شناختی که به استان تهران و فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن دارد، نگاه ویژه‌ای به این استان دارد و امید است برگزاری دوره‌های آموزشی نیز با دقت هرچه تمام‌تر و توجه ویژه به حوزه کمی و کیفی آن پیگیری و دنبال شود.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با وجود ۱۳ هزار ظرفیت نیروی انسانی و ۶۰۰ کارگاه در سراسر کشور و همچنین تجربیات گران مایه این سازمان در خدمت به مردم، سپاه و بسیج است.

راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی در سراسر استان تهران

سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران توانمندی‌های منحصربفرد استان تهران در حوزه‌های مختلف را برشمرد و تاکید کرد: سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران آمادگی رشد و توسعه مراکز مهارت آموزی در سراسر استان تهران را دارد.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان قدس آماده راه‌اندازی مرکز آموزشی مهارت آموزی را دارد.

سپاه به‌دنبال رفع دغدغه اشتغال جوانان است

سردار ولی‌زاده، جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران نیز طی سخنانی در این مراسم بیان داشت: امروز دشمن با تمام توان به مواجهه با جمهوری اسلامی ایران به میدان آمد اما به‌فضل الهی نتوانست به اهداف شوم خودش برسد.

وی افزود: جنگ نرم، جنگ اقتصادی، جنگ دیپلماسی از جمله ابزارهایی بود که توام با هم در جنگ ترکیبی با انقلاب اسلامی بکار بست اما انقلاب اسلامی با مدیران جهادی و انقلابی تمام چالش‌هایی که آنان می‌خواستند برای کشور به‌وجود بیاورند را به فرصت تبدیل کرد.

جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران، اشتغال جوانان، اقتصاد و معیشت مردم را از اولویت‌های امروز سپاه برشمرد و تاکید کرد: همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنیم، سپاه پاسداران تمام توان خودش را بیش از پیش برای رفع دغدغه‌های مردم بسیج کرده است.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران در حوزه اشتغال، مهارت آموزی، محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: استان تهران ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه اشتغال دارد به‌ویژه در حوزه نیروهای وظیفه که طلایی‌ترین دوران زندگی خودشان را به خدمت در راه اسلام و مردم می‌پردازند، برنامه‌های مدونی پیش‌بینی و اجرا خواهیم کرد.

تشریح ۳ رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی

جواد روانبخش، سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به‌دنبال مهارت آفرینی و مهارت افزایی علاقمندان به کسب و کار و تداومم آموزش و ارتقاء مهارت ویژه کارآفرینان و صاحبان و فعالان مشاغل است.

وی با تشریح ۳ رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹ مرکز و ۱۰ کارگاه دولتی در سطح استان در حوزه مهارت افزایی فعال هستند، همچنین ۵ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد و خصوصی نیز در حوزه تسهیل‌گری کسب و کار و صدور مجوز کسب و کار آماده ارائه خدمات هستند و زمان صدور مجوز را به سه روز کاهش دادند و از سوی دیگر آموزش‌های مشارکتی به منظور اثربخشی در بازار کار در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران طرح مهارت‌آموزی استاد و شاگردی، آموزش کارورزی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از دیگر طرح‌های آموزشی این سازمان برشمرد.