خرم آباد - ایرنا - اداره کل هواشناسی لرستان اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه هفته آینده وارد می‌شود و همه نقاط استان را با شدت و ضعف در بر می گیرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی لرستان، بر این اساس ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ در مناطق سردسیر بویژه نواحی از شهرهای شمالی و شرقی، بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی، کولاک برف، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز از مخاطرات این سامانه عنوان شده است.

بنابر پیش بینی هواشناسی لرستان، این سامانه بارشی همه نقاط استان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد اما روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشینه تمرکز فعالیت آن برای نقاط نیمه شرقی استان و زمان پایان فعالیت آن چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

هواشناسی لرستان بر لزوم اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرده است.

گفتنی است هوای لرستان در روز ۲۲ بهمن نیز طی ساعات صبح تا اواسط روز شنبه صاف بتدریج همراه با افزایش پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.