سنندج- ایرنا- رییس کل دادگستری کردستان گفت: در راستای عفو اخیر رهبر معظم انقلاب و در شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۲۵۲ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی عصر جمعه در مراسم آزادسازی زندانیان در زندان مرکزی سنندج اظهار کرد: پیرو عفو رهبری، ۷۰۱ نفر از زندانیان استان مشمول این عفو قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۲ نفر از جمله متهمان و محکومان حوادث اخیر از زندان‌های استان کردستان آزاد و ۴۴۹ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل عفو اخیر، کارگروه‌هایی در شهرستانهای استان متشکل از دادستان عمومی و انقلاب، قاضی اجرای احکام کیفری و رئیس زندان شهرستان و کارگروهی برای نظارت بر شهرستانها و مرکز استان تشکیل شد و پرونده تمام زندانیان با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: قبل از ابلاغ دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری و به مناسبت ایام الله دهه فجر، تعداد ۲۳۹ نفر از زندانیان استان مشمول ارفاقات قانونی شامل مرخصی، اعسار و تعلیق شدند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه و توجه ویژه به موضوع توبه و بازگشت به درگاه خداوند متعال از پیام های عفو رهبر معظم انقلاب است.