تهران- ایرنا- رییس فدراسیون هاکی کشورمان گفت: به دنبال کسب مدال خوش‌رنگ در جام جهانی هاکی داخل سالن هستیم تا این موفقیت باعث سربلندی کشور عزیزمان شود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی هاکی مردان کشورمان از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی هاکی داخل سالن که به میزبانی آفریقای جنوبی در حال برگزاری است به مصاف بلژیک رفت و پس از تساوی ۵ بر ۵، موفق شد در ضربات پنالتی به برتری ۶ بر ۳ رسیده و راهی نیمه‌نهایی شود.

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی پس از این پیروزی ارزشمند در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: خداراشکر جام جهانی ۲۰۲۳ هاکی آفریقای جنوبی با کیفیت خوبی برگزار شد و در این خصوص نیز کشور میزبان برای برگزاری باشکوه آن سنگ تمام گذاشت. این رویداد ششمین رقابت جام جهانی بود که برای نخستین بار این بازی‌ها خارج از اروپا و در کشوری از آفریقا برگزار شد. برای حضور مقتدر هاکی‌بازان کشورمان نیز پیش از اعزام، اردوهای آماده‌سازی انجام شد تا آنان از شرایط روحی و تکنیکی خوبی برخوردار شوند.

رییس فدراسیون هاکی به ارزیابی تیم کشورمان در این بازی‌ها پرداخت و گفت: با توجه به اینکه آرژانتین برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شد ولی توانست تیم کشورمان را شکست دهد. تیم کشورمان توانست برابر آرژانتین بازی قابل قبولی را به نمایش بگذارد و این شکست باعث شد تا شوک بزرگی به تیم وارد شود و بتوانند در دیدارهای بعدی نتایج ارزشمندی را کسب کنند.

قدیمی با اشاره به اینکه در این رویداد شاهد سه کامبک از سوی ملی‌پوشان بودیم، خاطر نشان کرد: در بازی مقابل آمریکا، آفریقای جنوبی و بلژیک این بازگشت صورت گرفت تا نتیجه ارزشمندی برای کشورمان رقم بخورد. پیروزی برابر آمریکا نیز بسیار ارزشمند بود چرا که یک تیم قدرتمند آسیایی توانسته بود این تیم را با نتیجه ۸ بر سه شکست دهد. دیدار تیم کشورمان در مرحله حذفی مقابل حریف بلژیکی نیز بسیار ارزشمند بود چرا که ملی‌پوشان با توجه به جلو بودن ۳ بر صفر این کشور در نهایت توانستند این بازی را به تساوی ۵ بر ۵ برسانند و در ضربات پنالتی جواز حضور در نیمه نهایی را به ارمغان بیاورند.

وی توضیح داد: با این پیروزی به طور قطع امید مدال برای ما بسیار است و کسب مدال طلا نیز دور از ذهن نخواهد بود. امیدواریم ملی‌پوشان بتوانند با پیروزی خود در دیدارهای نیمه نهایی و فینال دل مردم را شاد کنند چرا که مهم‌ترین هدف بازیکنان و کادرفنی رسیدن به این هدف که همان سربلندی تیم ملی کشورمان خواهد بود.