کرج – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا و همدستانش نقشه خاورمیانه جدید را کشیدند، گفت: فرزندان ایران اسلامی رویای خاورمیانه جدید را به کابوسی برای دشمنان و سردمداران نظام سلطه تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در سخنرانی اجتماع مردم کرج در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن که در میدان جمهوری اسلامی این کلانشهر برگزار شد، افزود: آمریکا گروه های تکفیری و تروریستی را در قالب یک جنگ نیابتی برای نابودی خاکریزهای دفاعی ملت ما در سوریه و عراق بسیج کرد ولی رضوان و برکات الهی نثار شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی و شهدای مدافع حرم فرزندان این ملت باشد که در بیرون مرزهای این کشور بساط و تومار گروه های تروریستی وتکفیری و ولیدهای شیطانی آمریکا را در هم پیچیدند و رویای آنان را به کابوسی تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: امروز سران نظام سلطه اقرار دارند که اگر بخواهند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در خاورمیانه حاکم شود جمهوری اسلامی و ملت ما یک طرف معادله قدرت باید باشد.

ذوالنوری در ادامه با بیان اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن میخ محکم دیگری بر تابوت آمریکا و اسراییل زدند، افزود: مردم ایران با حضور خود در این مراسم چشم دشمنان را کور کردند.

وی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۸ هزار مستشار آمریکایی تمام مقدرات ارتش ایران را رقم می زدند، اظهار کرد: این مستشاران نیروهای نظامی ایرانی را تحقیر می کردند حتی زمانیکه به درمانگاهی مراجعه می شد بیش از هفت هزار پزشک هندی، پاکستانی و بنگلادشی این مراکز را قُرُق کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در ایران قانون کاپیتولاسیون را ایجاد و اجرا کردند، گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) بر اساس این قانون اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را می کشت مواخذه می شد و اگر یک آمریکایی مرجع تلقید و یا شخص اول مملکت را می کشت دستگاه امنیتی، قضایی و انتظامی ایرانی اجازه برخورد و حتی قدرت برخورد با آن ها را نداشت.

وی به بیان خاطره ای در خصوص اجرای این قانون در کشور پرداخت و افزود: در سال ۱۳۵۵ یک راننده مست آمریکایی با اتومبیل شورولت خود در زمان تعطیلی یک مدرسه، هشت دختر دانش آموز را زیر گرفت و پلیسی که این شخص را بازداشت و خودرو اورا متوقف کرده بود زندانی و مجازات شد.

ذوالنوری افزود: به این پلیس گفتند که وقتی راننده آمریکایی است نباید با او برخورد می کردی و فقط باید پلاک خودرو او را یادداشت می کردی و سپس از طریق سلسله مراتب به سفارت آمریکا داده می شد تا آن ها با صلاحدید خود با او برخورد کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در چنین ذلت و حقارتی به سر می برد، ادامه داد: ما در خانه خود تحقیر می شدیم ولی این تاریکی ها با طلوع خورشید وجود مبارک امام خمینی (ره)، تبعیدها، شکنجه ها و مبارزات چندین ساله زدوده شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: سپس آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک های ملحد را سازماندهی کردند و به جان مردم انداختند به طوریکه با ترورها، تخریب ها و انفجارها ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم انقلاب و اسلام شد که این شهدا از رجایی و باهنر و بهشتی تا شهدای محراب تا مردم پا برهنه کوچه و خیابان بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار تمام دشمنی های خود جنگ تحمیلی را نیز بر ما آغاز کردند و در زمینی گسترده از زمین و دریا و هوا در مقیاسی وسیع به طول هشت سال تمام نظام سلطه پشت سر دشمن ما ایستادند.

وی در خصوص عملیات فاو افزود: در این عملیات وقتی ما آسمان منطقه عملیات را نگاه می کردیم با نمایشگاهی از انواع هواپیماهای پیشرفته دنیا شرقی وغربی و در کنار میگ ۲۱ تا ۲۹ و سوخو و توپولوف و هواپیماهای آمریکایی و میراژهای ۲ هزار و چهار هزار فرانسوی مجهز به لیزر روبرو می شدیم.

ذوالنوری اظهار کرد: ما در جنگ هشت ساله با یک کشور نجنگیدیم بلکه تمام نظام سلطه در مقابل این مردم با دستان خالی، قرار گرفتند.

وی با اشاره به وضع تحریم های پی در پی پس از جنگ هشت ساله، گفت: شما مردم اوضاع بد اقتصادی را محصول همان تحریم ها می بینید و با گوشت و پوست و خون خودتان سختی این تحریم ها را چشیده اید ونیازی به بازگویی ندارد به طوریکه در کنار همه این ها قبل از پیدایش اینترنت با ۱۱۴ شبکه رادیویی و ۱۲ زبان زنده شب و روز علیه مردم ما تبلیغ می کردند و عملیات روانی گسترده را رقم می زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار نقشه خاورمیانه جدید را طراحی کرد، افزود: ۶ سال پیش ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا در مبارزات تبلیغاتی، روسای جمهور گذشته را زیر سوال می برد و می گفت آمریکا هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرد ولی جمهوری اسلامی هنوز برپا هست.

چگونه ایران عقب مانده روسیه ابرقدرت را تجهیز می کند

ذوالنوری تصریح کرد: امروز به جوانان ما القا می کنند که این مشکلات اقتصادی و معیشتی محصول انقلاب اسلامی است ولی این ها که می گویند جمهوری اسلامی پیشرفتی نداشته است از آن ها سوال می کنیم شما این تضاد را چگونه جواب می دهید از طرفی می گویید رشدی نداشته ایم ولی از طرفی برای اینکه تحریم های جدیدی تحمیل کنید می گویید موشک ها و پهپادهای جمهوری اسلامی روسیه را در مقابل جنگ اوکراین نجات داده است.

وی گفت: مگر روسیه ابرقدرت نیست؟ مگر روسیه در کنار آمریکا 2 قدرت هسته ای دنیا نیستند؟ پس چگونه است جمهوری اسلامی که پیشرفت نکرده و عقبگرد داشته، موشک ها و پهپادهای او باعث نجات یک ابرقدرت می شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را تحریم کرد، افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی ۲۹ درصد بودجه کشور صرف خرید سلاح های آمریکایی می شد تا تقدیم دستگاه های نظامی شود ولی پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس هیچ سلاحی به ما ندادند.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر ما پیشرفت نکرده ایم پس این موشک ها از کجا آمده است ؟، تصریح کرد: امروز فرزندان این ملت در ساخت سلاح های سنگین و نیمه سنگین و موشک های قاره پیما و نقطه زن و ساخت تانک و نفربر و انواع زرهی و ضد زرهی و زیردریایی خواب راحت را از چشم دشمنان گرفته اند تا جایی که روسای جمهوری آمریکا مرتب صحبت از گزینه های روی میز می کنند ولی جرات حمله ندارند؛ زیرا فرزندان این ملت سطحی از بازدارندگی ایجاد کرده اند که زمان بزن در رو تمام شده و هزینه های تعرض دشمن را بالابرده است و بدانید اگر نظام سلطه تعرضی به شما بخواهد داشته باشد همه اهل رزم هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و اسراییل بخواهند به سرزمین مردم ایران تعرضی داشته باشند در کمترین زمان ممکن باید منتظر انفجار موشک های ایران در تل آویو باشند.

وی خطاب به دشمنان اسلام گفت: اگر پیشرفتی در ایران اتفاق نیفتاده اسم این را چه می گذارید؟ امروز در دنیا هفت کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته ای هستند که یکی از آنها جمهوری اسلامی است و اگر این پیشرفت نیست پس نامش چیست؟ امروز فرزندان ملت ایران قادر هستند اورانیوم را کشف و کیک زرد را به تولید انبوه برسانند.

ذوالنوری اظهار کرد: تا سال ۸۴ کمتری رقم بودجه که در لایحه بودجه برای اعزام بیماران به خارج از کشور اختصاص می یافت ۸۰۰ میلیون دلار بود ولی از سال ۸۴ تا به امروز نه تنها پولی برای اعزام بیماران گذاشته نمی شود بلکه یکی از مجاری تامین ارز کشور اعزام بیماران از سراسر دنیا و اروپا و منطقه به ایران است که برای انواع پروتز، تعویض مفصل، جراحی شبکیه، عنبیه، قرنیه چشم، عمل باز و بسته قلب، تعویض و پیوند کلیه و جراحی زیبایی می باشد.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات کشور بیکاری پزشکان ماست اگر این پیشرفت نیست پس پیشرفت را به چه می گویند؟

فرزندان ایران قدرت جمهوری اسلامی را صادر می کنند

ذوالنوری بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب سلامی ، برای ساخت یک پل یا جاده یا پالایشگاه و نیروگاه، آمریکایی ها و انگلیسی ها و غربی ها کشور ما را از زیر چکمه داشتند ولی امروز برای ساخت اینها و صادرات خدمات فنی مهندسی فرزندان این ملت هستند که در کشورهای مختلف مانور می دهند و قدرت جمهوری اسلامی را صادر می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا می گویند پیشرفتی نبوده است؟ امروز رسانه های سلطنت طلب ها بالاترین لقبی که به شاه ایران داده می شد و می دادند می گفتند ژاندارم آمریکا در منطقه است که برای دهه نودی ها و هشتادی ها می گوییم معنی ژاندارم آمریکا یعنی سگ نگهبان بودن است.

وی گفت: امروز در دنیا، دوست و دشمن کسی نمی تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی از یک قدرتی حساب می برد و زیر سلطه قدرتی قرار دارد و تامین منافع قدرت دیگری را انجام می دهد بلکه می گویند منطقه در اختیار جمهوری اسلامی است.

ذوالنوری افزود: خاورمیانه بزرگ و جدیدی که می خواستند تشکیل دهند ۲ ویژگی داشت که یکی اینکه در نقشه جدید نامی از جمهوری اسلامی نباشد و دومین ویژگی آن محوریت منطقه با اسراییل باشد که معادل ۴۰۰ میلیارد دلاری غرب را با عربستان رقم زدند ولی ۱۵ روز بعد ترامپ اعلام کرد اگر ما از شما حمایت نکنیم ۱۵ روز دوام نمی آورید. پس چرا از ملت ما عصبانی نباشند و به هر بهانه ای اغتشاشی رقم نزنند، آن ها حتی مذاکرات وین را تعطیل کردند و امید داشتند با لیدرها و رهبرهای اغتشاشگران پای میز مذاکره بنشنید و این ها به عنوان دست به سینه بله قربان بگویند.

وی گفت: وحدت ملی و یکپارچگی ما زیر پرچم ولایت و رهبری رمز پیروزی ماست و مشکلات اقتصادی با امید خدا و با همکاری دولت و مجلس روز به روز کمتر خواهد شد و دشمن آرزوی دستیابی به جایگاه گذشته و سلطه به مردم را به گور خواهد برد.

امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرج تمام اقشار و گروه های مردمی از جمله ورزشکاران، کشاورزان، خادمان بقاع متبرکه و تمام اقوام ایرانی حضور داشتند.

در مسیر راهپیمایی دستگاه ها، نهادها و هیئات مذهبی اقدام به راه اندازی غرفه و موکب کرده بودند و خدمات فرهنگی، اجتماعی، مشاوره و پذیرایی را انجام می دادند.