بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهم استان از تامین مسکن محرومان در سالجاری ساخت سه هزار واحد مسکونی است که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد آماده بهره‌برداری و تا پایان امسال تحویل می شود.

هادی زارعی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون پرونده ۲ هزار و ۹۹۴ واحد مسکونی برای اقشار محروم و ضعیف در روستاهای استان به بانک ها معرفی شده و قریب به اتفاق آن منجر به عقد قرارداد شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای اقشار بی بضاعت در قالب تفاهم نامه های مختلف در دست اجرا است افزود: تلاش داریم تا اقشار مختلف در قالب این طرح ها خانه دار شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به طرح ساخت مسکن برای خانواده های ۲ معلول و بیشتر گفت: سهم استان در این زمینه ساخت ۲۳۵ واحد مسکونی است که اکنون قریب به اتفاق آن قابل بهره برداری است.

وی افزود: در قالب تفاهم نامه ساخت مسکن ایتام هم قرار است ۶۸ واحد مسکونی برای این قشر در استان ساخته شود که تاکنون ۶۵ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسیده است.

زارعی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای قشر محروم در روستاهای استان در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد و بسیج سازندگی گفت: اکنون برای هزار و ۴۰۵ نفر از متقاضیان پرونده تشکیل شده است و ۹۵۶ نفر به بانک معرفی و ۶۱۰ فقره پرونده هم منجر به عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۴ واحد مسکونی در مرحله نازک کاری است افزود: برای ساخت واحد مسکونی در قالب این تفاهم نامه، تسهیلات ویژه طرح مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می شود و کمیته امداد هم به ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه در صورتی که متقاضی مسکن روستایی نیاز به زمین داشته باشد، بنیاد مسکن باید آن را تامین کند.

ساخت ۶۵۱ واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان

زاررعی گفت: در قالب تفاهم با بنیاد مستضعفان، ۶۵۱ واحد مسکونی برای روستاییان محروم و مددجوی کمیته امداد ساخته می شود که اکنون برای ۶۴۴ نفر از متقاضیان پرونده تشکیل شده، ۵۴۸ نفر به بانک معرفی و ۳۲۸ فقره از پرونده ها منجر به عقد قرارداد با بانک شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس متقاضیان ۷۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند که ۴۵ میلیون تومان از این رقم به وسیله بنیاد مستضفان پرداخت می شود و کمیته امداد پرداخت ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض را تعهد کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح، مددجویان محروم و متقاضی مسکن به وسیله کمیته امداد اولویت بندی و معرفی می شوند تا از مسکن بهره مند شوند.

زارعی گفت: سهم استان از ساخت مسکن در قالب تفاهم میان بنیاد مسکن با بنیاد مستضفان ساخت ۷۱۱ واحد مسکونی است که این منازل برای اقشار ضعیف روستاها که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند ساخته می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۷۴۶ فقره پرونده در این باره تشکیل شده، ۶۷۹ نفر به بانک ها معرفی و ۶۷۶ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

وی اظهار کرد: در این تفاهم هم متقاضیان مسکن علاوه بر دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد مسکونی بهره مند می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تامین ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان برای هر واحد مسکونی را متعهد شده است که به صورت رایگان در اختیار این روستاییان قرار می گیرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.