کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: این استان ۵۰۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی مستقر در میناب استان هرمزگان ارسال کرد.

علی حجرگشت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر درسی به علت مطابقت بسیار با اهداف ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و یادآورشد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود.
حجرگشت تصریح کرد: آموزگاران از طریق استعدادیابی دانش آموزان هنرمند محتوای یکی از درس های مورد علاقه خود را در قالب تئاتر یک نفره با بازی دانش آموز تمرین، ضبط و به دبیرخانه ارسال کردند.
وی افزود: بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر درسی ، دانش آموزان استانهای هرمزگان، خوزستان، گیلان و البرز بیشترین مشارکت را در این زمینه داشته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر تک نفره بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند.