اصفهان- ایرنا- استان اصفهان با ثبت چهاردهمین شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در صدر استان‌های کشور از نظر تعداد تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی قرار گرفت.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: سه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سال جاری در شهرستان های نطنز، سمیرم و هرند تشکیل شد و از این نظر نیز استان اصفهان جایگاه نخست کشور را داراست.

روح‌الامین امیری، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی نیز با عضویت ۱۴ شرکت در حال تاسیس است که در زمان حاضر در مرحله پذیره‌نویسی قرار دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به‌منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی و بسترسازی برای ورود تعاونی‌ها به بخش‌های تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که بدلیل افزونه‌زا(رانت زا) بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی ندارد، تاسیس می‌شوند و فعالیت می‌کنند.

امیری با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تعاون در بین آحاد جامعه اظهار داشت: ۸۹ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی استان در سال‌جاری تشکیل شده است.

وی افزود: این تعداد شرکت با سرمایه اولیه بیش از ۹۵ هزار و ۳۶ میلیون ریال و ایجاد یک هزار و ۹۵۸ فرصت شغلی تشکیل شده است و نقش مهمی در افزایش اشتغال پایدار و ایجاد عدالت اجتماعی و تجمیع سرمایه‌های خُرد مردم و استفاده از آن در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: الگوی تعاونی یکی از کارآمدترین الگوهای توسعه اقتصادی و اجتماعی برای تحقق اهدافی همچون مردمی‌سازی اقتصاد، توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع و امکانات، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت و رفاه اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است.

به گزارش ایرنا، ۴ درصد از اشتغال کشور با بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های استان ایجاد شده و ۶ درصدی تعاونی‌های فعال کشور در اصفهان قرار دارد.

هم اینک ۶ هزار و ۷۵۶ تعاونی فعال و غیرفعال و در دست اجرا در اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تَن جمعیت است.