مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: بمباران هوایی این شهر توسط رژیم بعثی عراق و شهید شدن بیش از ۵۰ نفر از مردم در سال ۶۵ در سایه حمایت استکبار جهانی صورت گرفت و این جنایت به هیچ وجه از یاد و خاطره مردمان این دیار فراموش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهید «خالد حاج عباسی» که در روز ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵، فرزندان و همسر خود را در بمباران هوایی رژیم بعثی عراق در محله میدان استقلال از دست داد، افزود: رژیم بعثی که قدرت حمله به داخل کشور را نداشت در اقدام ضد انسانی با بمباران هوایی مناطق شهرنشین موجب شهید و جانباز شدن تعدادی زیادی از هموطنان در این منطقه شد.

وی با بیان اینکه سازمان های حقوق بشر از این جنایت های صدام چشم پوشی کردند، ادامه داد: ظلمی که استکبار جهانی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی انجام داده، بی سابقه بوده و هرگز فراموش نخواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر حمایت و دیدار از خانواده شهیدان این جنایت تاریخی اضافه کرد: تمام مدیران و دستگاه های اجرایی موظف به ارایه خدمات ویژه و حمایت از خانواده شهدا در راستای ارج نهادن به جانفشانی و خودگذشتگی آنان برای دفاع از خاک کشور هستند.

در این دیدار خانواده‌ شهید حاجی عباسی با ذکر خاطرات بد آن دوران از حضور مسوولان قدردانی و رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ (۳۶ سال قبل) و بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی عراق، ۵۱ شهروند مهابادی شهید و ۱۶ نفر نیز به درجه جانبازی نایل شدند.

در این روز «۲ فروند هواپیمای میگ» عراقی ساعت ۱۱ صبح دیوار صوتی را شکستند و سه نقطه مهم شهر مهاباد شامل «میدان آرد»، «میدان منگور» و «میدان استقلال» را بمباران کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۷۵۰ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.