کرمان - ایرنا - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰ مدرسه نیمه تمام خیر ساز در شهرستان سیرجان راکد مانده است گفت: برای تکمیل مشارکتی این طرح‌ها نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور عصر یکشنبه در نشست جمع بندی سفر جمعی از مسئولان به شهرستان سیرجان و بردسیر افزود: طی توافق باید این مدرسه ها در قالب ۵۰ درصد مشارکت دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی اجرا شود اما سهم دولت انجام نشده است.
وی عنوان کرد: ما در حوزه خیران مدرسه ساز رتبه نخست کشور را داریم اما عمده پروژه های دانشگاهی و راهسازی توسط خیران انجام شده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سازمان برنامه و بودجه به ما ظلم شده زیرا زمانی خیران پای کار می آیند، دولت نمی آید.
وی تصریح کرد: آب خلیج فارس آمده و طراحی شود و با حمایت شورا و سازمان برنامه و بودجه و خیران می تواند فاضلاب سریع‌تر انجام شود که خدمتی به مردم است.
حسن پور افزود: سالانه ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر آسفالت انجام می‌شد اما سال گذشته ۱۴۰ کیلومتر انجام شد اما آمار ما پایین‌تر از میانگین کشور است.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود که نشستی با حضور فرماندار سیرجان و سایر مسوولان استانی و محلی در تهران با وزارت خانه های مربوطه داشته باشیم.
این نماینده مجلس گفت: سند آمایش سیرجان و بردسیر آماده شود که برنامه و تکلیف را بدانیم و راهبردی برای این منطقه باشد. ضمن آنکه ضرورت دارد که گذشته سیرجان را در آیینه تصویر ثبت کنیم و بصورت یک کتاب باید در سازمان برنامه بودجه مکتوب شود.
حسن پور با اشاره به خدماتی که در منطقه ارایه شده است گفت: ۵۲ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما این آمار در استان کرمان ۴۵ درصد و در شهرستان سیرجان ۷۲ درصد است.