ارومیه - ایرنا - عملیات تعریض و بهسازی ۶۶ کیلومتر از محور شاهین‌دژ - تکاب - دندی با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عصر یکشنبه در این مراسم گفت: ۳۸ کیلومتر از این پروژه مربوط به محور شاهین‌دژ - تکاب و ۲۸ کیلومتر مربوط به قطعه دوم محور تکاب - دندی است.

سید محسن حمزه‌لو افزود: طول محور شاهین‌دژ به تکاب ۸۵ کیلومتر است که عملیات تعریض و بهسازی ۳۸ کیلومتر آن امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و طبق قرارداد طی ۳۶ ماه به اتمام می‌رسد.

حمزه لو اضافه کرد: همچنین پیش از این، عملیات تعریض و بهسازی ۲۶ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین روند اجرای ۲۱ کیلومتر از این محور شاهین‌دژ به تکاب در حال تعیین و تکلیف و مطالعه و پیمان سپاری است.

حمزه‌لو یادآور شد: عملیات تعریض و بهسازی قطعه دوم محور تکاب به دندی به طول ۲۸ کیلومتر از دیگر پروژه‌های حوزه راه شهرستان تکاب است که امروز آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برای اجرای این طرح نیز پنج هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

حمزه‌لو افزود: راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود و توسعه فعالیت کارگاه‌های راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی سرعت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی فرصتی برای توسعه راه‌های استان است و در حال حاضر ۳۶ کارگاه‌ راهسازی در سطح محورهای استان در حال فعالیت هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها گفت: این محورها یکی از راه‌های ارتباطی مهم استان هستند و توسعه آنها از مسایل حائز اهمیت است.

محمدرضا کدخدازاده افزود: با تلاش‌ شبانه‌روزی شاهد اجرای سریع و بهره‌برداری هر چه سریعتر این پروژه‌ها خواهیم بود.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، گفت: راه محور توسعه است و بر این اساس توجه به راه و توسعه محورهای مواصلاتی استان در کانون توجه دولت و مسوولان استانی قرار دارد.