مهاباد ‌- ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: صنوف متخلف این شهرستان امسال بیش از ۲۳ میلیارد تومان جریمه شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶ برابری را نشان می‌دهد.

حامد رمضانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۳۰ هزار بازرسی توسط بازرسان این سازمان از واحدهای صفنی و غیرصنفی شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۶۱۳ پرونده برای متخلفان شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این تخلفات بیش از ۱۴ میلیارد تومان مربوط به قاچاق کالا و ارز بود همچنین ۱۴ پرونده به ارزش حدود یک میلیارد تومان در خصوص عرضه خارج از شبکه حامل‌های انرژی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد افزود: امسال ۲ مورد پلمب اصناف نیز در شهرستان صورت گرفته که هر ۲ مربوط به نانوایی و بخاطر عرضه خارج از شبکه آرد بوده است.

رمضانی اضافه کرد: احتکار، گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته از سوی صنوف در سال جاری بوده است.

وی یادآور شد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحدها می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری انجام می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی موارد را از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان گزارش دهند.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۱۲ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.