بوشهر - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: طرح ملی "محله سبز" که به صورت پایلوت برای آموزش‌های زیست محیطی به طور خاص در استان بوشهر اجرایی شده از طرح‌های موفق مشارکت مردمی است.

صادق پورسالم روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: اجرای این طرح در شهرستان بوشهر از یکسال پیش آغاز شد اما به دلیل محدودیت‌هایی که همه‌گیری کرونا برای آموزش چهره‌ به چهره ایجاد کرده بود با کندی پیش رفت اما از مهرماه با کنترل این بیماری جدی‌تر دنبال شد.

وی توضیح داد: این طرح اکنون در محله‌های نیایش و مسکن مهر شهر بوشهر به طور کامل اجرا شده و یازده آموزشگر محتواهای زیست محیطی در زمینه مدیریت مصرف آب، پسماند و فضای سبز به صورت چهره‌ به چهره و منزل به منزل به ۱۸۰ خانواده در این محله‌ها آموزش دادند.

پورسالم با اشاره به دستاوردهای اجرای این طرح در بوشهر، گفت: اکنون گروه زیست محیطی از بانوان این محله‌ها شکل گرفته و با کمک آنها مسائل زست محیطی آنها احصا و برای حل آن نشست‌هایی با حضور دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت آب و فاضلاب، بخش‌های مختلف شهرداری و شورای شهر بوشهر برگزار شده است که در بسیاری موارد به راهکار رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح محله سبز در همه نقاط شهر چغادک اجرا شده، اعلام کرد: در بوشهر نیز در محله بهبهانی از اسفند ماه آغاز می‌شود و قرار است سالانه در پنج تا ۶ محله اجرا شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر اضافه کرد: با این حال هیچگاه آموزش‌های محله سبز در محله‌ها پایان نمی‌یابد بلکه محتواهای تازه در اختیار گروه‌های محلی شکل گرفته قرار می‌گیرد تا این آموزش‌ها به طور مستمر تداوم یابد.

پورسالم اظهار کرد: براساس بازخوردهایی که از اجرای این طرح پایلوت دریافت شده، تقید مردم به رعایت ملاحضات زیست محیطی در مدیریت پسماند و مصرف آب و انرژی با افزایش سطح آگاهی آنها در این زمینه به روشنی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهروندان شهرک نیایش بوشهر مشارکت شایسته و نمونه‌ای در اجرای این طرح پایلوت ملی داشتند، گفت: در مراسمی از فعالان این محله تجلیل و قدردانی شد.