گنبدکاووس - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مسوولان گنبدکاووس خواست نسبت به تامین زمین برای توسعه دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی شعبه این شهرستان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز دوشنبه در بازدید از دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس گفت: این دانشگاه جنبه بین المللی پیدا کرده و می‌تواند از کشورهای اسلامی منطقه از جمله ترکمنستان و عراق دانشجو بپذیرد.

وی بابیان اینکه فضای فعلی دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس برای توسعه و پذیرش دانشجو بالاخص از کشورهای مسلمان مناسب نیست، افزود: درصورت تامین زمین مورد نیاز (چهار تا پنج هکتار) ازسوی مسوولان شهرستان، اعتبار لازم برای ساخت آن توسط دانشگاه مذاهب اسلامی تامین خواهد شد.

حجت الاسلام شهریاری با قدردانی از مسوولان گنبدکاووس برای در اختیار گذاشتن فضای آموزشی برای دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی این شهرستان به‌صورت پنج ساله، اضافه کرد: برای ساخت ساختمان جدید برای این مرکز آموزش عالی نیاز به زمین ملکی داریم تا مشکلی برای تامین اعتبار و احداث آن نباشد.

بازدید دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از دانشگاه گنبدکاووس

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس هم گفت: پیش از این مسوولان این شهرستان قول تامین زمینی به مساحت چهار تا پنج هکتار برای ساخت ساختمان آموزشی این دانشگاه داده بودند که هنوز محقق نشده است.

حسن بیارجمندی افزود: برای تمدن سازی اسلامی و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، نیاز است در وزارت امور خارجه کشورمان یک اداره کل بنام "دیپلماسی وحدت اسلامی" تشکیل شود تا با فعالیت‌های تخصصی در جهت تمدن سازی اسلامی گام بردارد.

وی بابیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس از بهمن ماه ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: هم اکنون این دانشگاه ۸۰ دانشجو در ۲ رشته فقه و حقوق جزا و فه و حقوق امامیه دارد که امسال برای نخستین بار تعدادی از بانوان نیز پذیرش شدند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس، فرماندار ویژه این شهرستان و رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم حضور داشتند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و ساکنان آنرا اقوام و مذاهب اسلامی تشکیل می‌دهند.