مهاباد - ایرنا - ۲ طرح اقتصادی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان شاهین دژ با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۰ نفر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از این طرح‌ها، کارخانه تولید آب معدنی شاهین دژ با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال و ظرفین تولید سالانه پنج میلیون لیتر به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال زایی برای ۱۵ نفر در زمینی به مساحت سه هزار متر با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

فرماندار شاهین دژ در آیین افتتاح این طرح گفت: با هر فردی که بخواهد در این شهرستان برای ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای جوانان و مردم منطقه سرمایه گذاری کند، آماده عقد قرارداد هستیم.

کامران بابازاده اضافه کرد: این کارخانه ظرفیت تولید پنج میلیون لیتر آب معدنی را دارد و در آن آب معدنی در بطری نیم لیتری و ۱.۵ لیتری تولید می‌شود.

افتتاح کارخانه بسته بندی خشکبار و مواد غذایی

واحد کارخانه بسته بندی خشکبار و مواد غذایی نیز امروز و در مراسمی با حضور مسوولان شاهین دژ افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح این طرح با اشاره به اینکه احداث صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده می‌شود، افزود: واحدهای تولیدی در دولت سیزدهم رونق خوبی داشته است.

جواد کرمی اظهار کرد: حمایت از تولید و رفع موانع آن یکی از اولویت‌های اصلی دولت بوده که یک روز از هفته در استان بطور کلی به این موضوع اختصاص یافته است.

کارخانه فرآوری صنایع غذایی و بسته بندی و سورتینگ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع شامل سالن های بسته بندی و تولید و فضاهای جانبی با صرف هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات بانکی و از محل آورده سرمایه گذاران به بهره برداری رسید.

این کارخانه به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۵ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.