نوشهر - ایرنا - مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: حدود ۱۰۰ ورزشکار از ۱۵ کشور تا امروز (سه شنبه) برای حضور در رقاب تهای جهانی پرورش اندام در رامسر استقبال کردند که احتمال افزایش این آمار تا فردا(چهارشنبه) وجود دارد.

حسین جمشیدی شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع ورزشکاران داخلی و خارجی شرکت کننده در این رویداد ورزشی را ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد : این شمار ورزشکاران رشته های مختلف شاید تا فردا چهارشنبه افزایش یابد.

وی اظهارداشت: ورزشکاران بخش مردان در رشته های پرورش اندام ، فیتنس و فیتنس چلنج ، قوی ترین مردان و مچ اندازی و ورزشکاران بانوان در ۲ رشته مچ اندازی و فیتنس چلنج با یکدیگر رقابت می کنند.

به گفته وی سه سالن اردوگاه شهید چمران و اردوگاه شهید صدر و تله کابین رامسر برای محل برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تعداد داوران ۲ بخش آقایان و بانوان این رقابتهای جهانی را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : مراسم وزن کشی این رقابتها فردا و آیین افتتاحیه آن عصر روز پنجشنبه برگزار می شود.

عباسعلی مزنگی دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران با بیان این که همه شرایط برای برگزاری مسابقات مطلوب در شهرستان رامسر مهیا است، تصریح کرد : در برگزاری هرچه مطلوبتر این رقابتهای جهانی مسوولان کشوری، شهرستانی و استانی به ویژه استاندار پای کار هستند و حمایت کرده اند.

مزنگی ادامه داد: برگزاری این مسابقات جهانی به صورت جشنواره ای نشان از مدیریت خوب مجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران دارد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در این رقابت، مسابقه پرورش اندام حرفه ای برگزار می شود بدین منظور که ورزشکاری که قهرمان می شود در آخرین روز در این مسابقه شرکت می کند و کارت حرفه ای دریافت می کند.

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران تصریح کرد: این مسابقات در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،این مسابقات جهانی از ۲۶ تا ۳۰ ماه بهمن (۱۵ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۳) زیر نظر فدراسیون جهانی IFBB به میزبانی استان مازندران در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.