کرج - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های البرز و رییس اداره امور شعب بانک ملی ایران این استان اعلام کرد: امسال به رغم ناترازی نقدینگی با اهتمام بانک های عامل ۹۰درصد تکالیف و تعهدات بانکی البرز در حوزه های تولید، صنعت ، کشاورزی و امثال آن محقق شد.

به گزارش ایرنا، یوسفعلی مهرپویا ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های البرز و رییس اداره امور شعب بانک ملی ایران این استان که روز سه شنبه  با حضور نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و مدیران شبکه بانکی استان برگزارشد،  به ضرورت اصلاح ساختار بانکی اشاره کرد وافزود: بر اساس تاکیدات نظام مقدس اسلامی و در راستای اجرای کامل بانکداری اسلامی و استفاده و بهره مندی از تجربیات و دانش بانکی خبرگان حوزه بانکداری به ویژه در شاخص های بنگاه داری و حجم نقدینگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی  سیاست شبکه بانکی به ویژه بانک ملی را واگذاری بنگاه ها اعلام کرد و گفت: مقوله بنگاه داری در تضاد با منافع بانک‌ها است اما خلق بنگاه از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها می باشد. وی اظهار کرد: سیاست‌های به کارگرفته شده توسط بانک‌ها در ایجاد حجم نقدینگی و همچنین کنترل تورم بسیار می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و مسکن و سایر بخش های با اولویت بالا در استان در چارچوب مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی توسط بانک‌های تجاری و تخصصی بسیار حایز اهمیت بوده و همچنین آسیب شناسی ستاد رفع موانع تولید کشور در نقش رفع موانع بسیار تاثیرگذارو مفید بوده ولی چون ماهیت مقررات زدایی دارد بستری برای سوء استفاده برخی از افراد در این حوزه را مهیا کرده است.

وی بیان کرد: بازنگری تکالیف مندرج به بانک‌ها در قانون بودجه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و متناسب سازی با توان بانک‌ها و همچنین پیگیری نمایندگان مردمی مجلس شورای اسلامی در فرآیند استخدام و به کارگیری نیروهای جوان و کارآمد در حوزه بانکداری با توجه به میزان اشتهای موجود در محیط برای دریافت خدمات بانکی و افزایش استخدام نیروی کار و درصد اشتغالزایی دراستان و کشور ، مطالبه مدیران شبکه بانکی است .

مهرپویا گفت ؛آمادگی شبکه بانکی به ویژه بانک ملی در حمایت از تولید در بخش‌های مسکن، کشاورزی و صنعت و رفع موانع تولید همانند سال‌های قبل که استان البرزحایز رتبه های برتر در رونق تولید گردیده، تداوم خواهد داشت .

 نماینده مردم ساوجبلاغ ،‌نظرآباد،‌طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اهمیت تقویت بخش تولید و اشتغال برای کاهش مشکلات معیشتی مردم گفت : انتظار می رود بانک های عامل به دغدغه های کارآفرینان استان توجه بیشتری کنند.

علی حدادی اظهار کرد: اولین و مهمترین موضوع از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی جراحی اقتصادی در کشور است که در راستای سلامت اقتصادی جامعه اقداماتی صورت می گیرد

وی با اشاره به جایگاه اداره کل اقتصاد و امور دارایی در توسعه استان البرزگفت: اقتصاد و امور دارایی استان باید نگاه ویژه ای به استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ، رفع موانع و کاهش دغدغه های مردم به ویژه تولید کنندگان و کار آفرینان داشته باشد.

حدادی ضمن بررسی و تحلیل آمار عملکردی ارائه شده در حوزه اقتصادی و بانکی استان ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی با همراهی این بخش شاهد افزایش ارتقای شاخص اقتصادی استان البرز باشیم.