تهران- ایرنا- استاد پیشکسوت علوم قرآنی کشورمان بر ضرورت ارتقای اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای برای بهتر برگزار شدن مسابقات بین‌المللی قرآن تاکید کرد و گفت: برگزاری رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم سبب اتحاد و وحدت هر چه بیشتر بین کشورهای مسلمان می‌شود.

حسین دهقانی زاده در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: مسابقات قرآن همانند یک نور الهی است که به قلب‌های شرکت‌کنندگان مومن ورود می‌کند و می‌تواند موجبات وحدت را مهیا کند.

وی افزود: مسابقات قرآن همانند یک نور الهی است که به قلب‌های شرکت‌کنندگان مومن ورود می‌کند و می‌تواند موجبات وحدت، هدایت، مودت و قوت قلب را مهیا کند که البته این موضوع نیز مستلزم یک برنامه هدفمند و دقیق است.

وی با اشاره به هدف وحدت‌ آفرینی در رویداد مسابقات، تصریح کرد: وحدت‌ آفرینی در جهان اسلام هدف خوب و مقدسی است ولی شرایط آنطور که در سال‌های ابتدایی به سمت قله پیش می‌رفتیم نیست؛ در مورد وحدت بین جهان اسلام ابتدا باید وحدتی میان رهبران کشورهای جهان اسلام باشد که امروز می‌بینیم اینطور نیست؛ مسئله ملت‌ها موضوعی جدا است، ولی رهبران جهان اسلام و حکومت‌ها در مسیر وحدت نیستند؛ برای ایجاد وحدت در جهان اسلام باید هدف ایجاد وحدت بین رهبران کشورهای اسلامی را دنبال کرد.

استاد پیشکسوت قرآنی کشورمان تحقق هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را نسبی دانست و تاکید کرد: این هدف آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است؛ به‌صورت آماری نیز حدودا ۳۰ تا ۴۰ درصد هدف محقق شده است.

دهقانی‌زاده با اشاره به اهانت اخیر به ساحت قرآن کریم، گفت: نباید نسبت به این برخوردها بی تفاوت بود و باید برخوردی فرهنگی و عقلانی داشت؛ قطعا این توهین‌کنندگان دشمنان اسلام و قرآن هستند؛ همانطور که از صدر اسلام هم چنین دشمنانی وجود داشتند و در آینده نیز این گروه وجود خواهد داشت، بنابراین باید شیوه مبارزه با این گروه را تبیین کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد برای بهتر برگزار شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ارتقاء اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی توجه شود و رسانه‌ها همانطور که به مسابقات مختلف توجه دارند به مسابقات بین‌المللی هم اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه الی سوم اسفند با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.