زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: مطابق آمارهای ۱۰ ماه گذشته، ۷۰ هزار مسافر داخلی و یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از مکان ها و مناطق مختلف استان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد شعاعی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد خدمات سفر استان زنجان در سال جاری، افزود: بهتر است میزان ورودی مسافران به انجام شود.ن با استان های دیگر مقایسه شود تا بدانیم در چه جایگاهی قرار داریم و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: هرچند در این خصوص، دستور عمل سفر اعلام شده اما با توجه به شرایط آب و هوایی استان تغییرهای جزیی در آن مدنظر قرار گیرد تا خدمات به مسافران و گردشگران به شکل مطلوبی ارایه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به تقارن نوروز سال آینده با ماه رمضان اشاره کرد و گفت: پیش بینی بر این است سفرهای نوروزی زودتر از ۱۵ اسفند آغاز شود بنابراین دستگاه‌های خدمات رسان باید آماده باشند و در مورد سفر و مسافران اقدام های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای افزایش ورود گردشگران به استان از کارهای کلیشه ای دوری و به سمت برنامه های جذاب حرکت شود، اظهار کرد: به عنوان مثال استفاده از اپلیکیشن ها یا تورهای مختلف مسافرتی باید مد نظر باشد و برخی جاذبه های استان که ظرفیت های خاصی دارد معرفی و شناسانده شود.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: هر چقدر در خصوص گنبد جهانی سلطانیه گفته شود، کم است و باید برگزاری تورهای چند روزه در این زمینه مورد توجه قرار گیرد چرا که از ابعاد مختلف تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال با توجه به فعالیت های گردشگری و مسافرتی باید حفظ شئونات اسلامی مورد توجه باشد، اضافه کرد: در نوروز پیش رو بر خلاف سال های گذشته داخل شهرها خلوت نخواهد بود و بر این مبنا در دستور عمل ابلاغی باید دستگاه های مختلف، کارهای جدید به ویژه بوم گردی ها را با خلاقیت های جدید مد نظر قرار دهند.

شعاعی خاطرنشان کرد: بحث گردشگری استان اهمیت ویژه ای دارد چون سبب رشد اقتصادی استان می شود، بنابراین باید دستگاه های متولی از رویکردهای خلاقانه در این حوزه استفاده کنند که این مهم پس از تعطیلات نوروزی بررسی خواهد شد.