اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: مصرف گاز طبیعی ۲۴ ساعت گذشته این استان در پی بارش برف و کاهش دمای هوا ،۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

«محمدرضا سمیعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۰ میلیون و ۸۹۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در این مدت در استان مرکزی مصرف شد که ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر آن در بخش خانگی و تجاری و بقیه در سایر بخش‌ها است.

وی بیان کرد: مصرف گاز طبیعی در پی بارش برف و کاهش دما در استان مرکزی از مدت سه روز گذشته نیز روند افزایشی داشته‌است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی، مصرف روزانه گاز طبیعی در روزهای سرد سال گذشته در این استان را ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان مصرف گاز در استان مرکزی در روزهای اخیر اتفاق افتاده‌است.

سمیعی از مردم خواست با پوشیدن لباس‌های گرم، تنظیم دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در اتاق‌ها، بستن درب اتاق‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود و تنظیم دمای شوفاژ و آبگرمکن بر روی دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد، در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

وی با یادآوری اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری توسط شرکت ملی گاز، افزود: موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری، با ثبت‌نام مردم استان مرکزی در این سامانه به صورت رایگان توسط شرکت‌های طرف قرارداد با شرکت گاز مورد بازبینی و تعمیر قرار می‌گیرند که این مهم کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز را برای مشترکان گاز طبیعی به همراه دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک‌هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه است.