کزمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به ضروت جهاد تبیین برای مردم، گفت: لشکری از دشمنان از طریق فضای مجازی و سایت‌های خبری به تحریف دستاوردها و حقایق انقلاب اسلامی برای مردم بویژه جوانان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدنبی احمدی» روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی جهاد تبیین در دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه جهاد تبیین از ۲ کلمه جهاد و تبیین تشکیل شده است، افزود: کلمه جهاد؛ یعنی دشمن را در کارها مد نظر قرار دهیم؛ چه در کارهای علمی و پژوهشی و فرهنگی و چه در امور سخت افزاری و دیگر موارد و بدانیم و باور داشته باشیم یک دشمن هست که در مقابل ما صف آرایی کرده و ما را مورد تهاجم قرار می دهد و باید ما به موقع در مقابل آنها عمل کنیم مانند زمان جنگ تحمیلی وگرنه شکست خواهیم خورد.

وی اضافه کرد: کلمه تبیین در این مقوله؛ یعنی در مقابل تحریف دشمنان از حقایق و وقایع با روشنگری بایستیم؛ زیرا طبق آیه قرآن کریم در سوره بقره؛ کار دشمن تحریف کردن است و با علم و تعقل نیز این کار را می کند؛ لذا تمام تلاش علمی ما باید در راستای روشنگری و تبیین به جامعه در مقابل تحریفات دشمنان باشد.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه یکی دیگر از ابعاد تبیین را گفتن کارها، و یا بیان توانایی ها خود دانست و گفت: ما باید کارهایی که انجام شده و توانایی هایی را که داریم به مردم بگوییم، مانند اینکه کرمانشاه کلی استعداد در زمینه های کشاورزی، معدن و آب و هوا و دیگر مباحث دارد که با پرداختن به آنها می توانیم پیشرفت و توسعه را برای استان بدست آوریم.

نباید همه ناکامی‌ها را گردن دشمنان بندازیم

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد تشریح جهاد تبیین نیز گفت: جهاد تبیین یعنی نباید کم کاری خودمان را به گردن دشمن و تحریم ها بندازیم و واقعا باید کار کنیم زیرا دشمنان الان یک لشکر را در کشور آلبانی علیه ما در تحریف کار و دستاوردها بسیج کرده‌اند.

احمدی همچنین افزود: یا رژیم صهیونیستی سالانه ۲۰۰ دانشمند شیعه شناس را برای تحریف دین و مذهب ما فارغ التحصیل می کند لذا ما باید همانند سربازان به موقع و فوری در مقابل دشمنان و تحریف آنها عمل کنیم.

۹۰ مقاله علمی به همایش بین المللی جهاد تبیین ارسال شده است

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی جهاد تبیین دانشگاه رازی کرمانشاه نیز از ارسال ۹۰ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: مقالات به این همایش در ۲ بخش مقالات داخلی از سراسر کشور و مقالات خارجی و بین المللی است.

«یحیی معروف» اضافه کرد: در همایش بین المللی جهاد تبیین دانشگاه رازی مقالاتی از کشورهای پاکستان، ترکیه، آفریقای جنوبی، عراق، مصر و لبنان ارسال شده که در این همایش یک روزه این مقالات ارائه می شود

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.