سنندج- ایرنا- فراخوان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی کردستان (خه لات) از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد در استان کردستان منتشر شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این جشنواره با سه رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب و کارهای نوپا و تجاری شده و فعال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می شود.

علی اصغر دریایی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فیروزه (خه‌لات) ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی است.

وی اضافه کرد: آثار ارسالی باید علاوه بر داشتن عنوان نماد فرهنگی منطقه، دارای کارکردهای آموزشی، سرگرمی و ورزشی باشد و به عنوان سفیر فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی مطرح باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به دیگر شرایط آثار ارسالی اشاره کرد و گفت: ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه‌های مختلف از جمله اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت افزار ایرانی اسلامی و هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ های اقوام ایرانی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به قالب و موضوعات جشنواره اظهار کرد: قالب‌ها و موضوعات جشنواره علاوه بر اسباب بازی، شامل عروسک و نوشت افزار و هدایای فرهنگی نیز می شود.

دریایی به نحوه شرکت در جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیر ساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی طراحی کرده است، انجام خواهد شد.

به گفته وی برندگان در این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه نقدی و لوح جشنواره از خدمات صندوق بیمه هنرمندان نیز برخوردار خواهند شد.