تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

زنجان - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان گفت: سامانه بارشی امروز /پنجشنبه/ وارد زنجان و موجب بارش‌های پراکنده برف در اغلب نقاط استان می‌شود.

صونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان زنجان ابری تا قسمتی ابری است، افزود: از بعدازظهر امروز شاهد وزش باد نسبتا شدید در استان خواهیم بود که این وضعیت منجر به کولاک برف در گردنه ها و مناطق بادگیر استان می شود.

وی با تاکید بر اینکه هموطنانی که قصد سفر و تردد از محورهای کوهستانی این استان را دارند خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ مجهز کنند، یادآور شد: از صبح جمعه دمای هوا در این استان روند کاهشی خواهد داشت که موجب یخبندان می شود و این شرایط تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد.

صرفی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی ۶ و ۳ درجه، خرمدره منفی ۶ و چهار درجه، ابهر منفی پنج و پنج درجه، آببر چهار و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۶ و ۳ درجه، قیدار منفی ۹ و صفر درجه و ماهنشان منفی ۲ و هفت درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی اظهار کرد: دمای هوای فعلی شهر زنجان منفی پنج درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سردتر شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.