بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا پایان وقت امروز ادامه دارد و فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمالی استان متمرکز است.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی شبانه‌روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه علی‌آباد زارعین واقع در شهرستان خوسف به ۶۸ کیلومتر در ساعت رسید و سرعت وزش باد در زهان زیرکوه ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی با بیان اینکه وزش باد بیشتر در جنوب شهرستان خوسف شدت داشته است گفت: به دنبال وزش باد، دید افقی در نهبندان به سه کیلومتر و در طبس به پنج کیلومتر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی امشب در شمال و شمال غرب استان فعال است و فردا مرکز و شرق را درگیر می‌کند که به صورت بارش باران و گاهی رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق کوهستانی و مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد اظهار داشت: وقوع روان‌آب و آبگرفتگی محدود نیز قابل پیش‌بینی است.

نخعی افزود: دمای هوا در روزهای آتی روند کاهشی دارد به طوری که اوایل هفته آینده باعث یخبندان شبانه می‌شود.