بجنورد- ایرنا- مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: این نهاد از ابتدای سالجاری تاکنون با ارایه ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات از ۴۷ طرح دانش بنیان استان حمایت کرد.

جواد عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حمایت ها در پنج حوزه دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی، ساخت و تولید ماشین آلات پیشرفته، صنایع فرهنگی و هنری خلاق، فناوری اطلاعات و فناوری زیستی، کشاورزی بوده است.

وی افزود: طرح های مربوط به ساخت و تولید ماشین آلات پیشرفته و فناوری اطلاعات بیشترین تعداد دریافت تسهیلات را داشته اند.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی یادآور شد: این تسهیلات با توجه به طرح متقاضی تا سقف پنج میلیارد ریال با بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.

عبدی تاکید کرد: بی تردید حمایت از طرح‌های کوچک و دانش بنیان موجب حضور پر شور مردم در صحنه اقتصاد کشور و به دنبال آن رونق فضای کسب و کار می شود.

وی با اشاره به چگونگی شناسایی افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: این افراد از طریق پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌ شناسایی و پس از تایید طرح‌شان به بنیاد معرفی می‌شوند و همچنین مجریان بنیاد برکت نیز با شناسایی و معرفی این افراد، زمینه ایجاد اشتغال را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.