کرمان- ایرنا- مسلمانان جهان عید مبعث رسول اکرم (ص) را از بزرگترین اعیاد خود می‌دانند و جهان اسلام همزمان با مبعث پیامبر مکرم اسلام غرق شادی و سرور است، کرمان دیار مقاومت نیز به عنوان میعادگاه عاشقان سردار دلها امروز نور باران است و حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش ایرنا، شهرها و مناطق مختلف استان کرمان در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) یکپارچه شادی، نشاط، سرور و معنویت است.

اهالی این استان شب گذشته و امروز با برپایی آیین‌های جشن و مدیحه سرایی در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) همراه و همگام با سایر مسلمانان جهان به جشن و شادمانی می‌پردازند.

کرمانی ها با شرکت در آیین‌های جشن عید مبعث، پخت و پخش نذری، حضور در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه و برگزاری آیین‌های مداحی، این روز بزرگ و مبارک را گرامی می دارند.

در خیابان های شهر کرمان نیز دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با توزیع شیرینی و شربت فضای جشن و شادی را بین مردم گسترش داده‌اند و همچنین وجود ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی در اقصی نقاط شهر این شور و شادی را مضاعف کرده‌ است.

دیدار با پدر، مادر و بزرگان از آداب و رسوم نیک و پسندیده عید مبعث در این خطه از ایران اسلامی است و مردم لحظات شاد و سرشار از معنویتی را در کنار یکدیگر سپری می کنند.

زیارت قبور مطهر شهدا و تربت پاک سپهبد شهید سلیمانی و درگذشتگان نیز یکی از آیین های مردم کرمان در این روز است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان کرمان، آیین‌های جشن عید سعید مبعث در همه مناطق این استان با حضور پرشور ارادتمندان به ساحت مقدس نبوی برپا شده است.

کرمان اکنون در مبعث رسول گرامی اسلام پیامبر اعظم (ص) عید بزرگ مسلمانان، مبارک سالگرد فرخنده، روزی که حضرت محمد مصطفی (ص) با دریافت مستقیم وحی الهی پرچم هدایت توحیدی و تعلیم سعادت دنیوی و رستگاری اخروی بشریت را برافراشت، غرق در نور و شادمانی است.

همچنین شب گذشته ویژه‌برنامه "شب مبعث" در مساجد و تکایا کرمان برگزار شد.

حضرت‌ محمد مصطفی «ص» در روز ۲۷ رجبِ سالِ ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرتِ پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا بـه پیامبری نایل آمد و مامور شد بت‌ پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند پیامبر اسلام حضرت‌ محمد «ص» برترین پیامبران و رسولان و خاتـم آنهاست و پس از او پیامبری نخواهد آمد.

مبعث پیامبر اکرم (ص) رستاخیزی عظیم برای نجات بشر از گمراهی بود و پایانی شد بر جاهلیت عرب و پیامبر اکرم (ص) مسیر رستگاری را مقابل چشم بشریت نمایان ساخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۲ در دیدار معظم‌له با مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد مبعث فرموده‌اند:"بعثت نبی اکرم در درجه‌ نخست دعوت به توحید بود، توحید صرفاً یک نظریه‌ فلسفی و فکری نیست بلکه روش زندگی برای انسانها است؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن، "لااله‌الاالله" پیام اصلی پیغمبر ما و همه‌ پیغمبران به معنای این است که نباید در زندگی، مسیر انسان و در انتخاب روشهای زندگی، قدرتهای طاغوتی و شیطانها دخالت کرده و زندگی انسان‌ را دستخوش هوس‌ و تمایلات خود قرار دهند."
امام خمینی(ره) بنبانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در خصوص مبعث رسول‌الله می‌فرمایند: ‎‏"مساله بعثت یک تحول علمی، عرفانی در عالم ایجاد کرد و فلسفه‌های خشک‏‎ ‎‏یونانی را که توسط یونانی‌ها مطرح شده بود، به عرفان عینی و شهود واقعی برای ارباب شهود تبدیل ساخت. صحیفه امام(ره) جلد ۱۷"
امروز بیست و نهم بهمن ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۲۷ رجب ۱۴۴۴ مصادف با عید مبعث است.