بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در سفر شهرستانی به جاسک با همراهی فرماندار و مسوولان محلی چندین طرح عمرانی را کلنگ‌زنی و افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی، پس از ورود به جاسک با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس کارخانه پلاستوفوم جاسک را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی در آیین افتتاح کارخانه پلاستوفوم جاسک بیان کرد: این کارخانه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان احداث شده و برای هشت نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر دیگر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء جاسک، بلوک اختصاصی زایمان (LDR) این بیمارستان را مورد بهره‌برداری قرار داد؛ این طرح با اعتبار هشت میلیارد تومان احداث و با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیز تجهیز شده و قرار است به صورت تخصصی به مادران باردار این خطه خدمات رسانی کند.

وی همچنین در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲ طرح مهم آبرسانی، گفت: طرح نخست، بهره‌برداری از خط انتقال انتقال آب رودخانه جگین از محل بند انحرافی به اراضی کشاورزی منطقه یکدار جاسک به طول ۱۰ کیلومتر با لوله‌هایی به قطر ۸۰۰ و ۹۰۰ است.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: اعتبار صرف شده در مرحله نخست این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و مرحله دوم برای رسیدن به ظرفیت نهایی نیاز به اعتبارات دیگری حدود ۶۰ میلیارد تومان دارد که در دستورکار قرار دارد.

دوستی ادامه داد: با بهره برداری از این خط، به میزان ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از محل سد جگین آبرسانی شده است و این امکان وجود دارد که در نهایت با بهره‌برداری از مرحله دوم میزان آبرسانی به حدود یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه فراهم شود.

وی گفت: طرح مهم دیگر کلنگ‌زنی احداث مسیر دسترسی به ساختگاه سد گابریک به طول ۲۱ کیلومتر و عرض باند هشت متر و با حجم مخزن ۲۷۶ میلیون مترمکعب است؛ عملیات شن ریزی و ساخت ابنیه فنی این کار در دستورکار قرار دارد و پس از پایان این مرحله ماشین آلات سنگین و ماشین آلات لازم جهت ساخت و ساز سد به محل احداث سد منتقل خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: برآورد نهایی برای احداث سد گابریک حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر تامین اعتبار برای مرحله نخست انجام شده و پیگیری برای جذب اعتبار سایر مراحل در دستورکار است.

کلنگ زنی طرح‌های راهسازی، افتتاح مرکز دوراپزشکی و حضور در جمع مردم لیردف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دوستی در سفر به شهرستان جاسک بود که با همراهی حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی انجام شد.