کرمانشاه - ایرنا - سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهند تا آمار تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز امسال در محورهای مواصلاتی استان کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، «طهماسب مظاهری» روز پنجشنبه در جلسته ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که فرمانداران شهرستان های مختلف استان نیز به صورت وبینار با آن در ارتباط بودند اظهار کرد: پیش بینی می شود که به دلیل کاهش محدودیت های سفر در ایام کرونا و تعطیلات نوروزی شاهد بالا رفتن آمار سفرها باشیم و این موضوع با خود افزایش خطر و احتمال تصادفات جاده را هم به همراه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات نوروزی است از این رو پیش بینی می شود که با حجم بالایی از سفرهای نوروزی و ترافیک جاده ای در استان مواجه باشیم که طبیعی است که مخاطرات سفر هم افزایش خواهد یافت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: در همین راستا هم مسوولان ذیربط در این حوزه انتظار می رود با صدور توصیه ها و هشدارهای لازم بیش از هر چیز دیگر رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را به مردم گوشزد کرده تا در تعطیلات عید امسال شاهد کمترین سطح تصادفات و حوادث باشیم ضمن آنکه دستگاه های ذیربط نیز نباید نسبت به اقدامات عمرانی در جاده ها از جمله حذف نقاط حادثه ساز و اعمال نظارت بیشتر غافل بمانند.

نجفی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی همه شهرستان ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: فرمانداران در آماده سازی شهرستان ها خود نقش مهم و کلیدی داشته و باید تا قبل از آغاز تعطیلات عید باید اقدامات مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ کمیته مختلف در ستاد خدمات سفر در استان و شهرستان ها افزود: شهرداری ها در این ایام ضمن آنکه عملیات عمرانی را باید متوقف سازند نسبت به زیباسازی چهر شهرها و پذیرایی شایسته از گردشگران برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

نجفی، همچنین با تاکید بر نظارت بر فعالیت مراکز رفاهی خدماتی بین شهری یادآور شد: همه مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه ها در این ایام باید با دارا بودن پزشک و سایر نیروهای درمانی به تعداد لازم باز و آماده خدمات رسانی به مسافران و دیگر شهروندان باشند.

وی همچنین با انتقاد از نابسامانی موجود در پارکینگ های سطح شهر نیز گفت: متاسفانه این پارکینگ ها به حال خود رها شده و اتاق اصناف نظارتی بر فعالیت آنها و مبالغ بی ضابطه و زیادی که از شهروندان اخذ می کنند ندارد.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای ستاد خدمات سفر و فرمانداران شهرستان های مختلف به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

در تعطلات نوروز امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های استان دیدن کردند.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.