بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به توسعه منطقه مکران گفت: طرح‌های بزرگ مقیاس و مهم در بسته سفر رییس جمهور به این منطقه و ازجمله شهرستان جاسک گنجانده شده و توسط ایشان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به بندر جاسک اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتبارات بسیار بالا شامل پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع پایین دست پتروشیمی و بندرگاه هستند که در سفر رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار می گیرند.

وی بیان کرد: همچنین امروز ۱۰ طرح با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف شرق هرمزگان اعم از آموزش و مدرسه سازی، راهسازی، آبرسانی به اراضی کشاورزی، کارخانه فوم صنعتی و طرح‌های مرتبط با حوزه درمان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: در خصوص مرکز دوراپزشکی بحث نرم افزاری و بیمه‌ای مهم بود که بیمه‌ها این نوع از خدمات درمانی را نیز تحت پوشش قرار دهند، امکانات خوبی در این مرکز نصب شده و بسته دوم امکانات و تجهیزات نیز خریداری شده که به زودی نصب می‌شود.

دوستی همچنین به آغاز عملیات احداث ۳۰ واحد آموزشی خیرساز در بخش لیردف شهرستان جاسک اشاره کرد و گفت: این واحدهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و در روستاهای مختلف بخش لیردف با تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی توسط خیران مدرسه ساز احداث می‌شود تا کمک شایانی به بخش آموزش در این منطقه محروم باشد.

وی ادامه داد: با اتمام طرح‌های کلنگ زنی شده و یا طرح‌هایی که مورد توجه دولت هستند از جمله در حوزه آموزش‌، آبرسانی، بندرگاه و گمرک گوکسر، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ برای بخش لیردف اتفاقات خوبی در روند توسعه رخ دهد، در حوزه مجوز صید هم وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شرق قول مساعد برای همکاری در صدور مجوز صید برای صیادان به ویژه در شرق استان داده که امیدواریم تا قبل از پایان سال بخشی از مجوزها را اخذ کنیم.

دوستی امروز در آخرین برنامه سفر خود به جاسک از بندرگاه و گمرک گوکسر نیز بازدید و در جریان روند پیشرفت احداث و توسعه این بندرگاه قرار گرفت و از نزدیک با صیادان محلی به گفت و گو پرداخت.