سبزوار - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی و هنری نگارخانه مولانا محمد سبزواری با حضور مسوولان شهری گشایش یافت.

رضا شجاع مقدم شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر نقاشی از ۲۲ هنرمند سبزواری با موضوع آزاد و در سبک‌های سیاه قلم، آبرنگ، مدادرنگی، پاستل گچی و رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه سبزوار یکی از شهرهای شاخص و مطرح در حوزه هنرهای تجسمی در سطح استان و منطقه است، افزود: این نمایشگاه ‏تا آخر بهمن پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: آموزشگاههای هنرهای تجسمی در سبزوار ظرفیت خوبی برای استعدادیابی و ارتقای این هنر در بین علاقه‌مندان است و در نگارخانه روستایی شهرستان واقع در روستای ایزی نیز کلاس‌های آموزش خطاطی و نقاشی‌خط برگزار می‌شود.

شجاع مقدم افزود: ۳۵ آموزشگاه آزاد هنری در سبزوار با مجوز این نهاد در رشته‌های مختلف نمایش، شعر، هنرهای تجسمی، موسیقی، داستان، خوشنویسی و سینمای جوان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد است.