پیشوا- ایرنا- در آستانه مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، ۱۲۰ دانش آموز دختر دبیرستان‌های شهرستان پیشوا روز جمعه با بدرقه مسئولان این شهرستان عازم سرزمین‌های عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در این مراسم که در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: دانش آموزان مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان پیشوا در قالب کاروان‌های راهیان نور عازم سرزمین‌های عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس شده تا از نزدیک با رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام آشنا شوند.

سعید تاجیک افزود: اردوهای راهیان نور، یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین و مد نظر رهبر معظم انقلاب است و باعث می‌شود تا جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی که دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، با واقعیت‌های این دوران طلایی آشنا شوند و اجازه ندهند که بدخواهان نظام واقعیت‌های این دوران را تحریف کنند.

وی تصریح کرد: در ایام حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس، راویان واقعیت‌های جنگ تحمیلی و رشادت و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام را تبیین کرده و دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی جامعه، این واقعیت‌ها را به جامعه دانش‌آموزی و خانواده خود بازگو می‌کنند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان دختر مدارس شهرستان پیشوا در ایام حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، ضمن بازدید از یادمان‌های شهدا، مناطق عملیاتی و گلزارهای شهدا، در برنامه‌های فرهنگی شرکت می کنند.

بیش از ۲۱ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان پیشوا مشغول به تحصیل هستند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.