تهران- ایرنا- حافظ کل قرآن کریم بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و مناسب‌تر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن عرصه ظهور و رقابت بهترین استعدادهای قرآنی است. 

خلیل دل‌پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تاثیر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایجاد وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن، عرصه ظهور و بروز و رقابت بهترین استعدادهای قرآنی است که موجب آشنایی و تکثر نظرات مختلف و از طرفی همدلی و همراهی میان این دست از فرهیختگان می‌شود.

وی در خصوص تاثیرات ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: متاسفانه به جای اینکه شرایط را رو به بهبود دیده و جامعه را قرآنی‌تر و مذهبی‌تر ببینیم، مشاهده می‌کنیم که به گونه‌ای دیگر است؛ آنچه که در ظاهر دیده می‌شود، متاسفانه چیزی نیست که مدنظر حضرت امام (ره) بوده باشد و یا خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب را تامین کند.

این حافظ کل قرآن کریم تاکید کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و مناسب‌تری نسبت به مسابقات بین‌المللی قرآن صورت بگیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر این رویداد قرآنی در جامعه باشیم.

این استاد قرآنی یادآور شد: در دهه‌های گذشته، هر سال شاهد بودیم که تعدادی از نوجوانان می‌آمدند و عضو محافل و کلاس‌های قرآنی می‌شدند و می‌درخشیدند ولی در حال حاضر چند سالی است که آن اشتیاق را نمی‌بینیم؛ نباید اجازه دهیم از شور و شوق محافل قرآنی در جامعه کاسته شود که در این صورت این مهم می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

دل‌پاک تصریح کرد: اگر بخواهیم سهم مسابقات قرآن را در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه لحاظ کنیم، قطعا باید از این وضعیت نیز سهمی به این مسابقات بدهیم؛ ما نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید در حوزه قرآن کار کنیم و ضروری است تا در این حوزه بهتر ورود پیدا کنیم.

وی در بررسی کاستی‌های موجود افزود: طی یکی، دو سال گذشته به جای اینکه پیشکسوتان قرآنی دور هم جمع شوند و هم‌افزایی داشته باشیم، متاسفانه حرکت‌هایی انجام شد که سبب ایجاد فاصله در جامعه قرآنی خواهد شد، در هر تصمیمی باید جوانب کار را در نظر گرفت.

دل‌پاک همچنین اقدامات مذبوحانه غربی‌ها در توهین و اهانت به قرآن را مذموم دانست و خاطرنشان کرد: قطعا این اقدامات منفور و بی‌ادبانه، مورد نکوهش همه افراد جامعه به‌ویژه مومنین قرار می‌گیرد، لذا باید در پی راهکاری مناسب برای رسوایی این ایادی دشمن باشیم.

سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه الی سوم اسفندماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.