قرچک - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک گفت: فراخوان دومین عهدواره سراسری چله مهدویت بخش خوانش متون ادبی در این شهرستان منتشر شد و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این رویداد به دبیرخانه ارسال کنند.

محمود برزگر روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سلسله رویدادها و فرایند تولید و انتشار آثار فرهنگی هنری با موضوع «آرمان مهدویت» در قالب ۱۶ دبیرخانه تخصصی در ۱۶ شهرستان استان تهران آغاز شده که دبیرخانه بخش خوانش متن ادبی در شهرستان قرچک مستقر شده است.
وی در خصوص شرایط و مقررات شرکت افراد در بخش خوانش متون ادبی عهدواره چله مهدویت گفت: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه خوانش را به دبیرخانه ارسال کند و ضبط تصویری آثار باید به وسیله تلفن همراه در کادر افقی انجام شود.
این مسئول افزود: در ضبط آثار نباید از افکت، زیرصدا، موسیقی استفاده شود و زمان هر فیلم ارسالی حداکثر پنج دقیقه و در قالب MP۴ و با کیفیت کافی باشد ضمن این شرکت کنندگان در ابتدای هر فیلم باید مشخصات کامل خود و منبع اثر را ذکر کنند.
برزگر اظهار داشت: متقاضیانی که علاقمند به تولید و ارائه آثار خود در قالب پادکست هستند نیز می‌توانند حداکثر سه اثر خود را با در نظر گرفتن همه ویژگی‌های یک اثر مطلوب ارسال کنند .
وی افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس قرچک، میرزایی، بوستان ۱۵ خرداد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و یا از طریق آدرس @ahdvareh۴۰ در پیام رسان‌های ایتا، روبیکا و بله بارگذاری کرده  و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۶۱۶۱۷۷۷ تماس حاصل کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک تصریح کرد: به رتبه نخست این عهدواره تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال و به رتبه سوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.
برزگر خاطرنشان کرد: در نخستین عهدواره چله مهدویت و بخش خوانش ، ۲۳۳ اثر از شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا، پاکدشت و استان‌های قم، مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، البرز و چندین استان دیگر نیز دبیرخانه عهدواره ارسال an که پس از انجام داوری توسط هیأت داوران، از مجموع ۲۳۳ اثر، ۱۴۱ اثر به بخش رقابت عهدواره راه یافت.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.