دمشق – ایرنا - سخنران حرم حضرت رقیه (س) با بیان این که رفتار و گفتار پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) الهی بود، گفت: خلق و خوی الهی پیامبر اکرم (ص) باعث رشد و توسعه اسلام شد.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، "شیخ عمار" شامگاه جمعه و در شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) طی سخنانی در حضور ۴۴ خانواده معظم شهید مدافع امنیت و دیگر زایران حاضر در مصلی حرم حضرت رقیه (س) با تجلیل از مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای گرانقدر مدافع امنیت و خانواده مکرم آنها، یکی از خصایص پیامبر اسلام را اکرام خانواده شهدا دانست و بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) هرگاه به خانواده شهدا می رسید، با سلام و درود خدا از آنها یاد می کرد و می فرمود، شهدا صبر و استقامت کردند و مشکلات را با جان خود خریدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که هر فردی به قدر فهم خود می تواند از قرآن برداشت کند، تصریح کرد: آن چیزی که پیامبر اکرم (ص) از قران می فهمیدند ما نمی فهمیم و بعضا برداشت ما با ایشان فرق می کند.

شیخ عمار با بیان این که دستورات قرآن باید در زندگی ما جاری باشد، افزود: پیامبر اسلام (ص) همواره تاکید داشتند که اجرای دستورات قرآن کلید پیروزی در هر کاری است و باید در کنار خواندن قرآن در آیه ها و عبارت های آن تامل و تفکر کرد.

پس از سخنان حجت الاسلام شیخ عمار دو تن از مداحان اهل بیت (ع) اشعار و سرودهایی در مدح و ثنای پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) قرائت کردند که با استقبال حاضران در مجلس روبه رو شد.

۴۴ خانواده معظم شهید مدافع امنیت از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی برای زیارت حرم های مطهر حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) به سوریه سفر کرده اند.

فرزندان این خانواده های معظم در چند ماه گذشته توسط عوامل آمریکا رژیم صهیونیستی و انگلیس در شهرهای مختلف ایران به شهادت رسیده اند.