یزد- ایرنا- همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برای دهمین سال متوالی افزون بر ۲۵ هزار قرص نان سوروک روز شنبه در حسینیه تاریخی باغ بهار مهریز یزد تهیه و بین مردم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پخت نان سنتی سوروک همه سال توسط اهالی محله باغ بهار با همکاری اقشار مختلف در فضایی معنوی به یاد شهدا ، اموات و درگذشتگان منطقه برگزار می‌شود.

عباس دهقانی‌زاده مسئول هیات حسینیه باغ بهار مهریز به ایرنا گفت: سر سال در حرکتی خودجوش و فرهنگی کار پخت نان سوروک در حسینبه باغ بهار از ابتدای صبح آغاز و تا شامگاه انجام می‌شود که امسال هزینه پخت آن بیش از ۶۰۰ میلیون ریال شده است که توسط مردم و خیران پرداخت شد.

مردم مومن شهرستان مهریز از محلات مختلف از همان ابتدای صبح با نظم برای گرفتن نان سنتی سوروک برای مصرف خود و آشنایان در محل حسینیه بزرگ تاریخی باغ بهار حاضر می شوند.

سوروک یک نوع نان روغنی است که در استان یزد تهیه می‌شود و بیشتر آن را در ماه مبارک رجب و در روزهای پنجشنبه به یاد رفتگان و برای خیرات اموات و درگذشتگان می‌پزند.

این نان در گذشته برای شب‌نشینی‌های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، نان سوروک با روغن کنجد تهیه می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد واقع شده است.