یزد- ایرنا - سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد از صدور پروانه رایگان برای واحدهای تجاری آسیب دیده در سیل مرداد ماه سالجاری با مصوبه شورای ششم خبر داد و گفت: این مصوبه به منظور کمک و مساعدت به تجدید بنای این واحدها به تصویب رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری در نشست علنی این شورا افزود: باتوجه به حجم بالای خرابی واحدهای تجاری در سیل مقرر شد به میزان زیربنای موجود املاک تجاری آسیب دیده در سیل مرداد ۱۴۰۱ که دارای مفاصا حساب از شهرداری هستند از پرداخت عوارض صدور پروانه همان ملک معاف شدند.

وی اظهار کرد: شورای ششم پیش از این نیز با صدور رایگان پروانه برای ساختمان های مسکونی آسیب دیده از سیل موافقت کرده بود .

حجت الاسلام حیدری در خصوص ترافیک شهر و موضوعاتی که در فضای مجازی به دغددغه شهروندان تبدیل شده افزود: شورای ششم و شهرداری از معضلات ترافیک شهر با خبر هستند و با برگزاری جلسات مکرر و رصد فعالیت های مناطق و واحد ترافیک، در صدد حل آن هستند.

وی با اشاره به اقدامات کنونی شهرداری در این زمینه گفت: این نهاد اکنون درحال انجام برای کاهش بارترافیکی، تکمیل رینگ اول(اجرای زیرگذر میدان صاحب زمان عج) و اجرای رینگ دوم شهر یزد(بلوار ایرج افشار، بلوار شهیدان پارسائیان و بلوار سردار فلاح زاده) است که از شهردار خواسته شده که تا ۲ هفته آینده گزارشی از این اقدامات و سایر اقدامات حوزه ترافیک را جهت ارائه به افکار عمومی به شورای اسلامی شهر یزد ارائه دهد.

سیل مردادماه افزون بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان یزد زیان وارد کرد و حجم زیادی از منازل مسکونی و تجاری تخریب شدند.