تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری دوره آموزش الکترونیکی توانمندسازی مدیران کاریابیهای غیر دولتی داخلی و خارجی سراسر کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

امید ملک روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرح خدمات جدید کاریابی‌ها مندرج آئین نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی، مبنی بر انجام خدمات مشاوره‌ای شامل سنجش شایستگی‌ها و سازگاری شغلی بیکاران و نیز تنظیم کارنامه‌های حرفه‌ای و تخصصی، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت همچون سنوات گذشته، برنامه توانمندسازی مدیران کاریابی‌های غیردولتی را در این حوزه‌ها جهت افزایش دامنه خدمات تخصصی آنان، با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، به صورت مجازی برگزار نماید تا دفاتر کاریابی بتوانند ماموریت‌های محوله را با کیفیت بهتری ارائه کنند.

ملک با اشاره به بخشنامه صادره به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: از مدیران محترم دفاتر کاریابی داخلی و خارجی (نه پرسنل دفاتر) دعوت گردید تا با مراجعه به سایت موسسه کار و تامین اجتماعی، به نشانی www.lssi.ir و کلیک بر روی بنر دوره با عنوان "توانمندسازی مدیران کاریابی های سراسر کشور" از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۰ بهمن ماه سال جاری در دوره مذکور ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: زمان بهره برداری از دوره ۲۵ بهمن لغایت ۵ اسفند و زمان برگزاری آزمون دوره ۹ اسفند سال جاری خواهد بود. به علاوه، برای شرکت کنندگانی که در آزمون حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند از طرف موسسه کار و تامین اجتماعی گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها افزود: در حال حاضر پس از ثبت نام مدیران کاریابی‌ها، بهره برداری از این دوره آغاز شده و این مدیران مشغول شرکت در دوره بوده و مشغول فراگیری محتوای آموزشی برای حضور در آزمون پایانی هستند.

ملک تصریح کرد: با توجه به توقف برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران کاریابی‌های داخلی و خارجی در سنوات اخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا، تصمیم گرفته شد پس از دو سال وقفه، این دوره ها از سر گرفته شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی با اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.