مشهد- ایرنا- همایش تنش و اضطراب با محور فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با حضور استادان این رشته از داخل و خارج کشور روز یکشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیر همایش تنش و اضطراب در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: تنش و اضطراب، نقش بسزایی در افزایش بار بیماری‌ها دارد، بررسی راهکارهای علمی کاهش تنش و اضطراب و اطلاع رسانی به مردم برای کاهش اضطراب از اهداف همایش مزبور است.

دکتر فرزانه وفایی باقری افزود: این همایش یک روزه در محورهای شبکه‌های اجتماعی و استرس، شبکه‌های اجتماعی و رفتارها، شبکه‌های اجتماعی و خشونت، شبکه‌های اجتماعی و کودکان، شبکه‌های اجتماعی و اخبار دروغین، شبکه‌های اجتماعی و راستی آزمایی، شبکه‌های اجتماعی، حریم شخصی و مسوولیت شخصی و شبکه‌های اجتماعی و اخلاق برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این همایش حدود ۵۰ نفر از استادان و دانشجویان از شهرهای مشهد و تهران و نیز یکی از دانشگاههای کشور سوئیس حضور دارند.

عضو هیات علمی گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: اگر چه فضای مجازی در بسیاری از موارد در حیطه آگاهی بخشی به مردم در راستای برنامه‌های اجتماعی مفید است ولی ممکن است استفاده نادرست از فضای مجازی منجر به افزایش تنش شده و اضطراب و آسیب زا باشد.

دکتر وفایی باقری افزود: در نمایشگاه فضای مجازی که در حاشیه سمپوزیوم برگزار خواهد شد، راهکارهای استفاده صحیح از فضای مجازی و موضوعاتی از قبیل شبکه‌های اجتماعی نقش آن در استرس و اضطراب آموزش داده خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.