اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: صندوق شکوفایی و نوآوری در این استان عملکرد قابل قبول و مناسبی نداشته این مهم باید اصلاح شود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی، افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی و متولی در این حوزه فعالیت موثری برای بهره‌گیری از ظرفیت صندوق شکوفایی و نوآوری داشته باشند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان باید به طور مستمر انجام شود و منحصر به مقطع زمانی خاصی نباشد.

استاندار مرکزی گفت: لازم است پارک علم و فناوری استان نسبت به شناسایی شرکت‌های استان که به عنوان دانش بنیان شناخته نشده‌اند، اقدام کند.

مخلص الائمه افزود: اقداماتی برای شناسایی این شرکت‌ها انجام شده اما کافی نیست و تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بکار گرفته شود .

استاندار مرکزی گفت: جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان از لحاظ محتوا مطلوب است و اقدامات خوبی در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان انجام شده است.

مخلص الائمه افزود: گفتمان‌سازی خوبی در سطح شرکت‌های دانش بنیان استان صورت گرفته اما کافی نیست و باید شتاب بگیرد.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز گفت: در ابتدای سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ،۹۳ شرکت بود که اکنون به ۱۲۱ شرکت افزایش یافته است.

«محمدعلی داستان» افزود: اکنون ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان در مرحله داوری قرار دارند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون۳۰ شرکت در استان مرکزی متقاضی ورود به پارک علم و فناوری استان مرکزی هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: کمبود نقدینگی؛عمده مشکل شرکت‌های دانش بنیان در استان است که با پرداخت تسهیلات می‌توان بخشی از نیاز آنها را رفع کرد.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان ، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.